Qui soc

 

Nascut a Calella el 1972, soc periodista. Des del 2016, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Vicepresident de la Fundació .cat. Patró de la Fundació La Marató de TV3. Membre del consell d’administració de l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Membre del grup de ràdio de ­l’Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación (AIMC). Membre del consell consultiu de Ràdio Calella Televisió.

Porto tres dècades —des de finals de 1989 i disset anys d’edat— en l’ofici del periodisme i treballant en mitjans de comunicació i redaccions a nivell comarcal i nacional, primer com a corresponsal de diaris i ràdios al Maresme i la Selva, fent modestament televisió local a Pineda de Mar, impulsant projectes periodístics apassionants com la revista Repòrter de l’Alt Maresme, fent de redactor, cap de secció o director a les redaccions del diari El Punt a Blanes, Mataró, Rubí i Barcelona i, finalment, dirigint l’Agència Catalana de Notícies i, actualment, Catalunya Ràdio, dos mitjans públics essencials per a l’espai català de comunicació i per a la vertebració del país. Haver pogut dirigir la ràdio nacional i l’agència pública és una fita que m’omple d’orgull. Haver-ho fet en l’època de màxim interès informatiu viscut al país des del restabliment democràtic, encara m’omple més i és una enorme experiència professional.

Haver dirigit la ràdio nacional i l’agència pública és una fita que m’omple d’orgull. Haver-ho fet en l’època de màxim interès informatiu viscut al país des del restabliment democràtic, encara m’omple més i és una enorme experiència professional

Des del 1998 he participat activament en la Internet catalana, publicant edicions locals de Vilaweb a Calella i Pineda de Mar, creant un blog de referència en català el 2004 amb més de 4.000 articles publicats fins avui, i alimentant una potent comunitat al seu entorn amb projectes digitals, com l’agregador de blogs en llengua catalana Poliblocs el 2007, organitzant i col·laborant en jornades com la Catosfera i en nombroses trobades de blogosferes territorials, i publicant llibres sobre el domini .cat (Nació.cat, 2007) i l’evolució de la política catalana a la xarxa (Sobirania.cat, 2014) amb desenes de presentacions i actes arreu del país.

He participat en la digitalització de redaccions i la innovació en els processos informatius a l’Agència Catalana de Notícies —expansió territorial, obertura de delegacions a l’estranger, creació del servei en anglès, creixement de mitjans abonats i aposta per les xarxes socials— i a El Periódico de Catalunya —potenciant el digital first a la redacció, el creixement d’usuaris al web i la presència del diari a les xarxes socials—, he publicat el llibre Superperiodistes en l’era de la sobreinformació (2010, UOC), i he fet de professor convidat de periodisme digital en diverses universitats catalanes, així com pronunciat conferències i participat en debats i taules rodones sobre les eines i la identitat digitals i el repte dels mitjans de comunicació i del periodisme en el vertiginós segle XXI.

He participat en la digitalització de redaccions i la innovació en els processos informatius a l’Agència Catalana de Notícies i El Periódico de Catalunya potenciant el 'digital first'

Com a director de la ràdio nacional de Catalunya i dels mitjans digitals de TV3 i Catalunya Ràdio, he viscut intensament els episodis més durs del procés polític català durant els mesos del referèndum de l’1-O i la suspensió de l’autogovern amb l’aplicació de l’article 155 de la Constitució, així com les posteriors manifestacions, amenaces i atacs violents als estudis de l’emissora pública. La defensa dels mitjans públics catalans i dels seus professionals, posats en el punt de mira durant els últims anys arran del procés polític, ha convertit en èpica la modernització de Catalunya Ràdio iniciada el 2016 des de la direcció del grup d’emissores, amb una nova proposta de continguts totalment renovada, reforçant l’entreteniment i el servei públic, i també promovent l’oferta audiovisual en català dirigida als joves, amb un creixement espectacular de l’audiència digital que supera els 43 milions de reproduccions d’àudio el 2020, els millors resultats a l’Estudi General de Mitjans (EGM) i arriba als 716.000 oients diaris el 2019, la irrupció del català i l’oferta d’àudio de la ràdio pública en els assistents de veu intel·ligents, i la recuperació de l’emissora cultural i musical iCat amb el reivindicat retorn a l’FM el 2017. La pandèmia del coronavirus també ha marcat una etapa inèdita a la ràdio pública, que va capgirar la graella, promovent continguts especials per a la població confinada i emetent fins a mig centenar de programes en el format de teletreball.

Territorialitat, polivalència periodística, lideratge d’equips, emprenedoria, innovació digital i compromís amb la llengua catalana són conceptes que defineixen la meva trajectòria professional, iniciada el 1989 al Maresme en mitjans de tots els suports

Territorialitat, polivalència periodística, lideratge d’equips, emprenedoria, innovació digital i compromís amb la llengua catalana són conceptes que defineixen la meva trajectòria professional, iniciada el 1989 al Maresme en mitjans de tots els suports, al costat de grans companys, aprenent d’ells i gràcies als quals he gaudit de tota la llibertat professional mentre no parava d’escriure i fotografiar per a revistes, diaris i mitjans digitals, de fer cròniques i reportatges, locutar informatius i fer programes a la ràdio i la televisió local, d’experimentar en l’entorn digital amb un blog que va esdevenir punt de trobada d’internautes en llengua catalana, de promoure portals i iniciatives col·laboratives a la xarxa, d’organitzar i participar d’actes de desvirtualització al territori, de fer la crònica escrita del triomf col·lectiu amb l’obtenció del .cat per a la llengua i la cultura catalana, i de transformar redaccions i fluxos de treball tradicionals tot impregnant l’ambició pel creixement de l’audiència digital i la força de les eines tecnològiques i de la comunicació al servei d’un millor periodisme i del contingut audiovisual pensant en l’usuari.

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí