Helena Matute: «Encara no sabem quin és l’algoritme de l’aprenentatge humà»
«Fèiem aprenentatge artificial jugant al mus. Som de Bilbao. I quan arribàvem als òrdagos, era impossible per a la màquina»
«Fèiem aprenentatge artificial jugant al mus. Som de Bilbao. I quan arribàvem als òrdagos, era impossible per a la màquina»
Meta i Anthropic marquen territori mentre OpenAI, Ive i Altman preparen el cop definitiu al telèfon intel·ligent
Apple decepciona de nou: estratègia mesurada o por tecnològica a Cupertino? Trump contra Musk: les protestes a Los Angeles sacsegen la Silicon Valley i la geopolítica digital
Albert Puntí i Tetiana Klymchuk, cofundadors de Somia Solutions: «ChatGPT, Gemini i DeepSeek són les millors per a ús personal, però som conscients que fallen per a les empreses»
La IA no substitueix el talent: l’impulsa. Allibera arquitectes i constructors de tasques repetitives per reivindicar allò que cap màquina no pot replicar: creativitat, criteri i emoció humana.
L’era post-smartphone ja té arquitectes: Altman posa el capital, Ive el disseny i la IA l’ànima d’un nou dispositiu que promet no repetir els fracassos de Rabbit o Humane.
La pel·lícula de Simón Casal que aborda els grans debats de la IA amb un enfocament europeu. Catalunya crea una Direcció General de IA, Eficiència i Dades
Amb Gemini 2.5 Pro, Video Overviews, Flow, Project Aura i les seves noves ulleres intel·ligents, Google accelera la innovació a tota velocitat i redefineix la nostra forma de treballar i comunicar
El nou Papa Lleó XIV invoca el llegat de la Rerum Novarum per afrontar els reptes de la IA
Algoritme Transparent #83 “L’oportunitat de l’ésser humà és relacionar-se positivament amb la IA i convertir-la, inclús l’AGI, en una subordinada a la capacitat humana”
“ChatGPT coneix els meus secrets més íntims (i la meva dona també)” | “No crec que la IA sigui conscient, però sí massa útil per ignorar-la”
Els nous models d’OpenAI al·lucinen més que mai… i tenen justificació. Els “gràcies” i “si us plau” costen milions cada mes a la companyia de Sam Altman.