El Periódico de Catalunya
L’aposta pel ‘digital first’ a la redacció amb Àlex Poderoso va marcar l’etapa 2012-2016 com a cap de continguts digitals
L’expansió territorial i la internacionalització van acompanyades del llançament de la Catalan News Agency per explicar Catalunya al món en anglès, així com la publicació del primer Llibre d’estil
Entre març de 2007 i abril de 2011 vaig dirigir l’agència pública catalana, que es va fer un lloc no només a l’espai comunicatiu de Catalunya, amb una nova redacció a Barcelona dotada d’estudi de televisió i sala per a rodes de premsa, sinó també com a proveïdora de continguts a mitjans i empreses de tot l’Estat. El salt de l’ACN com a referent del model de periodisme multimèdia a Catalunya amb dos-cents cinquanta mitjans abonats (diaris, revistes, ràdios, televisions, portals digitals, institucions públiques i empreses privades) va acompanyat d’una expansió territorial amb delegacions al País Valencià i les Illes Balears, potenciació de les seus ja existents de Madrid i Brussel·les i obertura, en un ambiciós projecte d’internacionalització de l’any 2010, de les delegacions de París, Berlín, Londres i Nova York.
L’expansió territorial i la internacionalització van acompanyades del llançament del projecte Catalan News Agency, el servei per explicar al món la realitat de Catalunya en anglès, així com la publicació del primer Llibre d’estil de l’Agència Catalana de Notícies, una referència en el sector i entre els acadèmics per la seva peculiaritat, rigor i eficiència en l’assumpció del model multimèdia per als professionals de l’agència. Textos, àudios, vídeos, formats editats, presència en xarxes socials i les primeres rodes de premsa en streaming a les plataformes 2.0 per part de l’ACN —de les primeres agències de notícies europees filles de l’era d’Internet— van marcar una etapa innovadora clarament reconeguda en el sector, a les facultats del país i al prestigiós volum News Agencies in the Turbulent Era of the Internet, coordinat i editat el 2010 per Oliver Boyd-Barret amb motiu del desè aniversari de l’agència pública catalana.
El lideratge de l’agència catalana, amb un 70% d’accionariat de la Generalitat i el 30% restant de la CCMA, va afavorir durant l’etapa del president de l’empresa pública Carles Mundó (2008-2011) l’adopció de convenis de col·laboració amb l’agència pública espanyola EFE i amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat Pompeu Fabra i Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. L’evolució de la forta penetració del model de l’ACN a les universitats del país va culminar amb el postgrau virtual en producció periodística multimèdia —el primer d’aquestes característiques a Catalunya— impulsat conjuntament amb l’UOC i la implicació de la professora i consultora Eva Domínguez.
L’equip de direcció d’aquella època de l’ACN presidida per Carles Mundó, que era secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, i amb el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, el formàvem, amb el gerent Emili Mata, les subdirectores Anna Nogué i Pepa Bouis, el subdirector Jaume Clotet, el redactor en cap Salvador Cargol, el cap d’informàtica Jordi Valls, la directora de comunicació i cap de gabinet de direcció Gemma Ustrell, els caps de secció Albert Segura, Oriol Burgada, Marta Sierra i Violeta Gumà, el responsable de Catalan News Gaspar Pericay, la responsable de gestió de la informació Anna Oms i la responsable d’ACN TV i departament comercial, Laura Padilla, entre d’altres. Vaig accedir a la direcció de l’ACN el març del 2007 a proposta del president d’aquell any, el periodista Albert Sàez, en qualitat de secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat.
L’aposta pel ‘digital first’ a la redacció amb Àlex Poderoso va marcar l’etapa 2012-2016 com a cap de continguts digitals
És la meva etapa més llarga en un mitjà de comunicació. Disset anys per les delegacions de Punt Diari i El Punt a Calella, Blanes, Mataró, Rubí i Barcelona
La revista va esdevenir un referent a l’Alt Maresme entre 1992 i 2001 i va rebre el premi Tasis-Torrent a la millor publicació comarcal del país el 1994
Intervenció en la cloenda de la primera Trobada de Podcasting a Catalunya, en el Mercat de l’Audiovisual (MAC) de Granollers