Elogis a Principal

L’aposta innovadora del nou mitjà digital de Catalunya genera comentaris favorables de periodistes i acadèmics

Elogis a Principal
Redacció de Principal. Foto: Sergi Alcàzar

Alguns articles, piulades i referències que s’han publicat arran de l’aparició de Principal, el nou mitjà digital de Catalunya. Elogis a l’aposta digital innovadora del nou diari que incorpora un format inèdit en el panorama català i estatal. Periodistes i acadèmics han mostrat la seva satisfacció pel naixement de Principal. A continuació, algunes de les reaccions obtingudes.

Allò que ens aporta més riquesa és la diversitat. De fet, per assegurar el pluralisme i oxigenar l’escena comunicativa del país, la diversitat i l’heterogeneïtat és el principal. O sigui, Principal.

Un ecosistema (més) complet. Article del degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Enric Marin, i del degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, Josep Lluís Micó, a Principal.

Si en el cas del Grup Món el fitxatge estel·lar és l’exdirector de TV3, en el cas de Principal la incorporació és la de l’exdirector de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo Bernàrdez

Digitals catalans, un panorama revolucionat. Article de Roger Vinton a Via Empresa.

Una publicación digital que por fin rompe con los modelos gastados que se limitan a trasladar el lenguaje de papel al digital

Tuit de Ernesto Ekaizer, periodista d’El Periódico de Catalunya, RAC1, 8tv i Radio Euskadi.

Atención al modelo periodístico de Principal: noticias en formato snack (ESP/CAT) + relevancia + contexto

Tuit de Carlos A. Scolari, professor del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra

Principal té una cosa diferent: la manera d'escriure les notícies, amb formats curts, esquemàtics i responent a preguntes concretes. És una aposta un pèl arriscada però que pot funcionar. Espero que els hi vagi molt bé

Aquesta roda de premsa és una nota de premsa. Podcast La Sala de Solé, d’Albert Solé.

Principal apareix amb ambició periodística, compromís amb el rigor informatiu i l'atreviment imprescindible per trencar vells-nous esquemes

La Internet catalana i Principal. Article de Saül Gordillo, director de Principal

Principal ho fa amb noves formes gràfiques i d'usabilitat molt creatives i visuals, tenint molt clar davant la pluja excessiva de missatges el temps que tenim i el que fem a l'hora d'informar-nos, majoritàriament des dels mòbils

Benvigunts. Article de Ramon Grau, president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), a Principal.

Nace Principal, que quiere reformular el consumo de noticias a través de la smart brevity, la fórmula que ha popularizado Axios. No hay fórmula para que un medio triunfe, pero hay indicios que nos ayudan a prever una hoja de ruta exitosa

De algoritmos y nuevos medios. Article de Miquel Pellicer, director de comunicació digital de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), a Periodismo Digital.

Principal no necessita lectors, sinó fans crítics, membres actius i còmplices en aquesta nova manera d’entendre el periodisme

A l’infern dels mitjans de comunicació. Article de Miquel Pellicer, director de comunicació digital de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), a Principal.

El bon periodisme no té gaires secrets. Es basa en tres conceptes: rigor, contrast i ètica

Mentides, periodisme, educació i democràcia. Article de Núria de José, vicedegana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, a Principal.

Principal està pensat per satisfer els nous hàbits de consum d’informació i contingut digital des dels mòbils. Notícies concises, estructurades, resumides i redactades amb un llenguatge simple i clar

Principal: informació directa, breu i entenedora. Article de Saül Gordillo, director de Principal.

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí