Repòrter, febrer de 2000 | Santa Susanna puja al tren



Santa Susanna ja no està incomunicat per ferrocarril. Un any després del 150è aniversari de la línia Barcelona-Mataró, aquesta petita població de la costa aitmaresmenca ja disposa de via directa amb la línia C-1 de la xarxa de Rodalies de Renfe (Maçanet de la Selva-l'Hospitalet de Llobregat). Una antiga torre de defensa s'ha convertit en el baixador de tren de Santa Susanna, a la zona hotelera. L'acte inaugural d'aquest baixador de trens, celebrat el 19 de febrer, va ser un èxit. Més de 500 persones van assistir a la inauguració de la instal·lació, que ha estat finançada per l'Ajuntament amb una important aportació dels hotelers del poble, que haurien pagat el 70% de l'obra. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Pere Macias; el gerent de Rodalies de Renfe, Josep Manau; i l'alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, van fer els parlaments, mentre per les vies circulaven i s'aturaven els combois de la companyia. A l'acte també hi van assistir el president del Consell Comarcal, Josep Jo, i els alcaldes de Pineda, Joan Morell, de Calella, Josep Basart, de Llavaneres, Josep Ferrer, i el portaveu de CiU al Parlament, Ramon Camp. En representació de l'Ajuntament de Malgrat hi era el regidor de Medi Ambient, Josep Sousa, ja que l'alcaldessa era de viatge a Nicaragua. Els veïns es van bolcar en l'acte. El consistori els havia convidat a tots per carta, a més de regalar-los un bonus amb viatges gratuïts. La proximitat del baixador amb la zona hotelera ha de facilitar, segons l'alcalde, que els turistes es desplacin més fàcilment a Barcelona. El baixador ha costat 70 milions de pessetes i un 10% de la facturació serà per al consistori, que també hi posa el personal de la taquilla.

(Article de Saül Gordillo a la revista Repòrter, número 88, febrer de 2000, pàgina 17.)
 

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí