Presència, 20 d’octubre de 2006 | Antoni Soy: «Hi dedico una o dues hores al dia»

— Des de quan té bloc i per què el va obrir?
— «Des de l’agost del 2005. El vaig obrir com un mitjà d’expressió de les meves idees i reflexions sobre diferents aspectes de la vida, però especialment la política. També com un mitjà per participar en el debat polític i social des de la xarxa.»
— Amb quina periodicitat l’actualitza? Quant temps hi dedica a la setmana o al dia?
— «Depèn dels períodes. Sempre que puc ho faig cada dia, però no sempre és possible. Jo diria que hi dedico una mitjana d’una o dues hores al dia.»
— De quins temes escriu? Què trobarà el lector al seu bloc?
—«Principalment sobre política, però també escric d’economia, cinema, teatre, llibres, viatges, etcètera.»
— Admet comentaris dels lectors?
— «No, almenys de moment.»
— Per què? No creu que és limitar una de les potencialitats dels blocs?
— «Crec que si s’admeten comentaris s’ha de tenir el temps de llegir-los i, si escau, contestar-los. Ara com ara jo no disposo d’aquest temps. D’altra banda, no m’agrada que es puguin fer comentaris anònims o amb pseudònim. Crec que tothom hauria de donar la cara i signar amb el seu nom i donar el seu bloc o correu electrònic per tal que se li pugui contestar. Tampoc m’agraden aquelles persones que, quan no estan d’acord amb algú, fan comentaris agressius o insultants. Actualment això és difícil d’evitar als blocs. Si es poguessin superar aquestes limitacions, evidentment considero que els comentaris als blocs poden ser una cosa positiva i enriquidora.»
— Explica tot el que vol al seu bloc o s’autocensura?
— «Conscientment o inconscientment, crec que qualsevol persona sempre s’autocensura una mica. Jo procuro fer-ho al menys possible.»
— Com veu l’univers de blocs polítics de parla catalana?
— «Hi ha blocs molt actius i molt interessants. N’hi ha que són un punt de referència indispensable. D’altres l’han obert per cobrir l’expedient, perquè els blocs s’han posat de moda.»
—Si disposés de més temps per al seu bloc, què hi faria que ara no pot fer?
— «Moltíssimes coses, però d’entrada millorar el seu format, i actualitzaria i milloraria els enllaços.»
—Recomani’m cinc blocs d’altres polítics.
— «No és el mateix ‘altres blocs polítics’ que els ‘blocs d’altres polítics’. Jo prefereixo recomanar els ‘altres blocs polítics’ que més m’interessen, tenint en compte el temps de què disposo per seguir-los. Recomano Bloc sense fulls, de Saül Gordillo (http://blocs.mesvilaweb.cat/sgordillo); el bloc Fent la viu-viu (http://viu-viu.blogspot.com/); el del president d’ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira (http://www.carod.cat/seccions/bloc/bloc.asp); el del secretari general d’ERC, Joan Puigcercós (http://puigcercos.blocsesquerra.cat/); el del portaveu del PSC, Miquel Iceta (http://www.iceta.org/blog.htm), i el del filòsof Josep Maria Terricabras (http://www.terricabras-filosofia.info/cat/weblog.asp).
(Article de Saül Gordillo a la revista Presència, 20 d'octubre de 2006, pàgina 18.)