Repòrter, novembre de 1995 | El PP d'Arenys es manté fidel a CiU i rebutja avalar la moció de censura



El Partit Popular d'Arenys de Mar no donarà suport a la moció de censura que els grups de l'oposició —PSC i IC-EV— van plantejar al regidor popular Josep Antoni Sánchez Zamorano en una reunió el contingut de la qual va revelar l'alcalde, Miquel Rubirola, de CiU, en l'entrevista publicada en l'anterior número de REPÒRTER. Miquel Rubirola va afirmar que l'oposició va convocar el segon regidor del PP per preparar una moció de censura, que es presentarla al febrer. Els portaveus del PSC i d'IC-EV, l'exalcalde Ignasi Moreno i Vicenç Martí, respectivament, neguen que ells fossin els promotors de la reunió i asseguren que durant la trobada en cap moment es va parlar d'una moció de censura. Segons Moreno i Martí, va ser el regidor del PP qui va convocar la reunió, amb l'excusa de voler conèixer millor el regidor d'Iniciativa.

Els portaveus de l'oposició afirmen que Sánchez Zamorano va criticar els regidors de CiU, amb els quals governa a l'Ajuntament. Mentre que l'exalcalde socialista manifesta que les declaracions de Miquel Rubirola a REPÒRTER demostren «la intranquil·litat existent en l'actual equip de govern», el regidor del PSC Santi Fontbona afirma que encara no hi ha «prou elements de judici per plantejar-se una possibilitat tan extrema» com és la presentació d'una moció de censura. El consistori resultant de les eleccions celebrades el maig es va constituir el dia 17 de juny.

El portaveu del PP, Santiago Herce, ha manifestat que entre el seu grup i el de CiU no existeix «cap problema», ja que el pacte de govern funciona correctament. «No puc dir que les coses van malament perquè no és així», va dir Herce. El portaveu del PP entén que una moció de censura contra el nou alcalde mai no podrà prosperar perquè l'oposició necessitaria, a més del vot de Sánchez Zamorano —en el supòsit que es produís—, el seu suport o el d'algun edil de CiU que cometés un acte de transfuguisme. Això difícilment es produirà, donades les desavinences entre el PP i IC-EV. «Jo mai podré pactar amb IC-EV i, per part meva. mai no prosperarà una moció de censura. Els socialistes han manat durant vuit anys i ara el que han de fer és deixar-nos manar a nosaltres. A més, no existeix cap mena de fisura a l'equip de govern», va sentenciar Santiago Herce. El portaveu del PP assegura que la reunió durant la qual s'hauria parlat de la moció de censura contra Rubirola va ser convocada pel regidor d'Iniciativa. «En Vicenç Martí m'ho va proposar a mi personalment i hi ha un militant de CiU que n'és testimoni.»

Discrepàncies al PP

Santiago Herce, però, se sent molest pel fet que el seu company de grup assistís a la trobada. «Hi vaig assistir per cortesia parlamentària», explica Sánchez Zamorano, que qualifica de «desafortunades» les declaracions que l'alcalde d'Arenys va efectuar a REPÒRTER, atès que li va comunicar la celebració de la reunió de forma «confidencial». El segon regidor del PP manté que Vicenç Martí va ser qui el va convocar i admet que durant la reunió va criticar la manera com es va formalitzar l'acord de govern entre el seu partit i la coalició CiU. «L'1 de juny Santiago Herce, a esquenes del partit, va firmar el pacte amb Miquel Rubirola. Això va provocar un rebombori al partit. No critico el pacte, sinó la forma com es va signar. No n'estic content per la forma», va afegir Sánchez Zamorano.

El número dos del PP assegura que està «a gust amb CiU» perquè el pacte de govern funciona. «De fet, les diferències entre CiU i el PP a nivell general només es donen quant al nacionalisme.» Sánchez Zamorano està convençut que CiU tornarà a guanyar a les properes eleccions municipals, donat que, segons ell, «el poble s'està adonant que ho estem fent bé». «Els socialistes també veuen que no guanyaran i per això fan la política que fan. Només es fiquen amb bestieses i en l'últim ple [celebrat el del 25 d'octubre] ja ho van demostrar», afirma el regidor del PP. Aquest edil manifesta que tant Miquel Rubirola com Manel Calvo, el regidor d'Hisenda, són persones molt capacitades. «M'agraden moltíssim perquè són gent que podrien estar tranquil·lament al Parlament de Catalunya o al Congrés dels Diputats. Són de primer ordre.» Sánchez Zamorano, però, ja ha anunciat que no es tornarà a presentar a les properes eleccions. «Jo no visc de la política i ja tinc massa ocupacions.»

(Article de Saül Gordillo a la revista Repòrter, número 40, novembre de 1995, pàgina 20.)
 

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí