Rècord d'audiència de Catalunya Ràdio el 2018



Aquest divendres, a la comissió de control de la CCMA al Parlament de Catalunya, hem fet balanç de les audiències del 2018. Catalunya Ràdio ha assolit un nou rècord d'audiència, amb 644.000 oients diaris. Aquest rècord històric se suma al rècord de l’any 2017. El 2018 hem incrementat en un 1,4% la xifra de l’any anterior, de manera que en els últims 2 anys, Catalunya Ràdio hem aconseguit superar consecutivament les millors xifres de la nostra història.
 
He aprofitat avui per dir als diputats del Parlament que l’informatiu Catalunya migdia, amb Òscar Fernández i Empar Moliner, és el programa informatiu de ràdio líder i més escoltat a Catalunya. Amb un 16,3% de creixement respecte el 2017, i amb 143.000 oients diaris durant el 2018, és l’informatiu de ràdio líder. Concretament, en el darrer EGM ha aconseguit 152.000 oients, i ha superat el seu propi rècord.
 
També és destacable l’increment d’oients respecte a l’any anterior que ens han deixat el buc insignia de la graella, El matí de Catalunya Ràdio, dirigit per Mònica Terribas, amb un 4,3% de creixement i 514.000 oients diaris durant 2018.
 
Aquest augment és una tendència constant en la majoria de programes. L’espai de tendències a les xarxes socials Popap conduït per Mariola Dinarés -amb el 14,3%-, o el programes esportiu Tot costa, amb Jordi Costa i Sònia Gelmà -amb un 11-, i el Tot gira de diumenge, amb David Clupés, que també creix un 6,7% respecte a l’any anterior.
 
És destacable, d’altra banda, la bona acollida que han tingut en la seva estrena nous programes de la graella d’aquesta temporada i que han estat líders en la seva franja com són Crims, amb Carles Porta, i Un restaurant caníbal a Berlín, amb Paula Molés.
                                                                  
Pel que fa al conjunt d’audiència del grup d’emissores de Catalunya Ràdio, l’any 2018 també l’hem tancat amb les millors audiències de la història. El global d’oients que escolten Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, Catalunya Música i iCat ha crescut en 7.000 oients respecte al 2017, i és ara de 755.000 oients.
        
També si ens fixem en les dades de l’última onada, podem veure aquesta tendència positiva ja que, mentre el consum de la ràdio generalista cau un 0,6%, Catalunya Ràdio augmenta el seu consum un 0,8% i contradiu la tendència global del sector.  
 
Catalunya Ràdio ha aconseguit un “share” del 23,7%. Aquesta xifra no l’aconseguia des del 2008: la millor xifra dels últims 10 anys, que ve acompanyada d’un altre increment en els minuts d’escolta. Catalunya Ràdio ha incrementat el temps d’escolta dels seus oients en més de 5 minuts per oient, i se situa en 131 minuts, més de 2 hores i 10 minuts per oient i dia. Aquesta és la millor xifra des del 2011.

Aquestes dues dades, “share” i minuts, són indicadors de fidelització a mitjà termini que avancen possibles increment d’audiència gràcies a la fidelització dels nostres oients.
 
El 2018 l’audiència digital de Catalunya Ràdio ha augmentat un 24% a Catalunya, segons dades de Comscore, el mesurador de referència a internet. Ha tingut una mitjana mensual de 544.000 usuaris únics que han accedit als continguts digitals de Catalunya Ràdio a través de les seves webs i les aplicacions per a mòbils.
 
Catalunya Ràdio també ha registrat un increment destacable a les xarxes socials. El perfil principal de la cadena a Twitter ha crescut un 13% i ja hi té 214.000 seguidors. A Facebook ha crescut un 15% i compta amb 88.000 seguidors. El creixement més gran l’ha registrat a Instagram (un 180%) que ha superat els 37.000 seguidors.

Felicitats a tots els professionals i gràcies als oients per la seva confiança en el rigor i el vigor de la ràdio pública.
 

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí