Catalunya Ràdio tanca el millor any de la seva història, amb 644.000 oients

Per segona vegada consecutiva, tanquem l’any amb el millor resultat d’audiència de la nostra història. L’any 2017 vam trencar rècords després de la tercera onada i semblava que podia tenir a veure amb els esdeveniments que marcaven l’actualitat del país. El 2018 tornem a superar registres històrics, i Catalunya Ràdio aconsegueix 644.000 oients diaris.
La tercera onada de l’EGM del 2018, corresponent a l’últim trimestre, ens situa amb 620.000 oients. Catalunya Ràdio s’ha consolidat amb una audiència superior als 600.000 oients en les últimes quatre onades de l’EGM. M’agradaria destacar que som de les poques emissores que augmenta audiència en un entorn en què la ràdio generalista veu reduït el consum. És a dir, hi ha menys gent que escolta la ràdio en general però n’hi ha més que escolten Catalunya Ràdio. Que és una tendència positiva ho confirma el lideratge digital del mes d’octubre a comsCore i el lideratge dels serveis informatius a l’última entrega del baròmetre públic del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO).
Trobareu les dades detallades en les comunicacions que emet la casa però voldria destacar que gairebé tots els programes de la graella sumen oients. “El matí de Catalunya Ràdio” torna al mig milió d’oients després d’un trimestre en què ha marcat l’agenda informativa del país. La fórmula del “Catalunya migdia” domina la franja de 15.00 a 16.00 amb autoritat, i aconsegueix una xifra de 152.000 oients diaris. És l’informatiu més escoltat de Catalunya. L’estrena de Roger Escapa a “El suplement” és prometedora, amb 343.000 oients els dissabtes i 371.000 els diumenges. L’“Estat de Gràcia” incrementa un 20% l’audiència, i també pugen el “Catalunya vespre” i “El Club de la Mitjanit”. “La nit dels ignorants” manté el lideratge, amb 22.000 oients.
Estem especialment satisfets dels registres aconseguits per apostes noves d’aquesta temporada, com “Un restaurant caníbal a Berlín”, de Paula Molés, o “Crims”, de Carles Porta. Dues apostes vinculades a la innovació que han tingut una gran acceptació per part del públic.
Aprofito per agrair la feina i el compromís de tots els professionals de la casa. Treballar i fer-ho amb aquest nivell d’èxit en unes circumstàncies tan dures al nostre entorn té encara més mèrit. De tota manera, no en tenim prou i per això us animo a seguir en aquesta línia dia a dia els pròxims mesos.
Gràcies i felicitats!
(Post publicat al blog En sintonia)
CCMA: Catalunya Ràdio tanca el 2018 amb la millor audiència de la seva història
Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio supera un any de rècord a l'EGM