Catalunya Ràdio aposta pels nous formats digitals



Catalunya Ràdio continua innovant en continguts digitals per segon any consecutiu, amb noves temàtiques, noves idees, nous programes i nous continguts. Amb +CatRàdio, el dial digital que s’adapta als hàbits actuals de consum, en un entorn en què els oients de Catalunya Ràdio ja tenen moltes experiències positives com a usuaris, la ràdio pública segueix ampliant la seva oferta a catradio.cat i a l'aplicació mòbil.

+CatRàdio és el laboratori on es proven nous formats radiofònics que prioritzen les temàtiques d’interès general i és també la plataforma per potenciar el talent intern de l'emissora així com les propostes que sorgeixen dins dels mateixos equips de la ràdio i els nostres col·laboradors. Hàbits de vida saludable, documental de no ficció, espais vitals, el repte de la maternitat/paternitat, arxiu sonor, emprenedoria, innovació i humor, entre altres temàtiques, conformen l’oferta digital de la segona temporada de +CatRàdio que comença aquest febrer de 2018.

Aquest 2018, fins a cinc noves propostes s’afegeixen als continguts que els oients tenen a la seva disposició en l’oferta digital “nadiua” de Catalunya Ràdio: 'Sans i estalvis', amb Adam Martín, serà una eina útil per entendre la importància de l’alimentació i el poder de l’activitat física; 'Tor, tretze cases i tres morts, el podcast', amb Carles Porta, la primera radionovel·la de no ficció de Catalunya Ràdio, que tornarà a la muntanya maleïda després del seu èxit editorial; 'Oxitocina', amb Montse Barcón i Mireia Izard, que explicarà allò que ningú diu a mares i pares abans de ser-ho; 'Perspectiva', amb Josep Lluís Blazquez, que mostrarà les principals tendències i debats en l’arquitectura i l’urbanisme; i 'Dies de ràdio', amb Santi Carreras, un recull de documents sonors i gràfics i de vídeos de moments viscuts a l’antena de Catalunya Ràdio, en els seus prop de 35 anys d’història, de consulta per a estudiants i estudiosos i per als oients més fidels de l'emissora.     

Dos programes que avui formen part de l’antena tradicional de Catalunya Ràdio han sortit d’aquest entorn d’innovació: 'Revolució 4.0', amb Xantal Llavina, ara a Catalunya Ràdio i amb una comunitat digital molt activa i fidel, i 'Entre caixes', amb Carme Canet i Pep Vila, a iCat, l'emissora musical i cultural del grup de Catalunya Ràdio. Altres exemples de continguts pioners en l’entorn digital són 'MeteoMauri', amb Francesc Mauri, o 'L’ofici de viure', amb Gaspar Hernàndez.

L'aposta per +CatRàdio, una oferta que enriqueix la graella tradicional de la ràdio pública, té tot el sentit gràcies al creixement sostingut de Catalunya Ràdio en l'entorn digital durant els dos últims anys. L'octubre de 2017 es va batre el rècord històric d'audiència digital, arribant a 1,3 milions d'usuaris únics a Catalunya i 2,8 milions al conjunt de l'Estat aquell mes. Mai fins aleshores una emissora de ràdio a l'Estat havia aconseguit superar els 2 milions d'usuaris a internet. El redisseny de catradio.cat, l'agitació a les xarxes socials, la integració digital de tots els equips i redaccions, així com l'aposta per una nova aplicació mòbil que ja supera els 220.000 usuaris de l'app ha permès fer un salt endavant en el consum digital dels àudios a la carta i directes del grup d'emissores de Catalunya Ràdio. L'última prova d'això és que s'han duplicat els oients que participen de l'Enigmàrius d''El matí de Catalunya Ràdio' gràcies als nous canals digitals de participació.
 
La ràdio pública innova i capta nova audiència, rejovenint els seus perfils i afavorint un consum més participatiu i exigent.

(Post publicat al blog En sintonia i a Racó Català)
 

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí