Catalunya Ràdio, l'emissora que més creix

Seguim creixent, avancem amb pas ferm, sense estridències però sense pausa. Les xifres que ens ofereix aquest nou Estudi General de Mitjans ens confirmen que l’aposta de renovació de la graella, feta ara fa gairebé un any, va ser un encert.
Aquests són els primers resultats que ens permeten polsar l’acceptació de les noves propostes, del nou to, d’una manera diferent d’entendre i de projectar la ràdio pública d’aquest país. L’increment d’oients de Catalunya Ràdio, la que més creix de nou, ens fa pensar que és el camí que cal seguir. Els que més creixen són: "El Matí de Catalunya Ràdio" i el "Catalunya Migdia", el buc insígnia i la nova referència informativa dels migdies, que és el més escoltat de 15:00 a 16:00. La nova proposta de les tardes, amb el debut radiofònic de Roger de Gràcia, ja ha millorat els registres de la franja de tarda de fa un any i l’arriscada aposta del "Popap" amb Mariola Dinarès ha signat el seu millor resultat des que és en antena. Sumem a tot això el lideratge en la franja de nit amb "La nit dels Ignorants" i "Les 1001 nits". Seguim avançant, doncs, consolidant aquest nou projecte nascut fa tot just un any i que amb l’ajuda de tot l’equip de professionals de Catalunya Ràdio s’està guanyant l’acceptació i reconeixement dels oients catalans.
575.000 oients escolten Catalunya Ràdio cada dia segons les dades de l’última onada de l’EGM Ràdio Catalunya fetes públiques avui. Amb aquesta xifra, Catalunya Ràdio aconsegueix 55.000 oients més que en la mateixa onada de fa un any i torna a ser l’emissora que més creix. “El Matí de Catalunya Ràdio” aconsegueix una audiència de 472.000 oients diaris, i també augmenta 55.000 oients respecte la mateixa onada de fa un any. El programa que dirigeix Mònica Terribas és també el magazine matinal que més puja en aquesta onada de l’EGM. En un any, el consum de ràdio ha pujat un 4,5% mentre que el de Catalunya Ràdio ha augmentat d’un 10,6%. Els programes amb més audiència són l’informatiu "Catalunya Migdia" amb Òscar Fernández i Empar Moliner que amb 112.000 oients pugen 65.000 oients respecte de fa un any. "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia aconsegueix 75.000 oients i en puja 8.000 respecte de la mateixa onada del 2016. 64.000 oients són també els que escolten cada dia el programa "Tot Costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, el nou programa esportiu d’aquesta temporada. "Popap", el programa de Mariola Dinarès, aconsegueix 64.000 oients, la xifra més alta de la seva primera temporada. "El Club de la mitjanit”, amb Francesc Garriga, obté 57.000 oients.
El cap de setmana, "El suplement" amb Ricard Ustrell aconsegueix 331.000 oients el dissabtes i 243.000 els diumenges, i l’esportiu "Tot gira", amb David Clupés, obté en aquesta onada 167.000 oients el dissabte i 151.000 els diumenges. Segons les dades de l’EGM Ràdio Catalunya d’aquesta onada, Catalunya Informació obté 116.000 oients i Catalunya Música augmenta un 25% la seva audiència situant-la en 49.000 oients diaris.