#NovaCatRàdio | Catalunya Ràdio potencia la innovació i lluita pel lideratge

Aquesta setmana hem anunciat els canvis a l'organigrama directiu de Catalunya Ràdio per a una nova etapa que pretén potenciar la innovació i lluitar pel lideratge. El nou adjunt a la direcció és el periodista Jordi Borda, provinent d'Esports i un dels professionals reconeguts de la casa. És, juntament amb el cap d'Informatius, Francesc Cano, dels professionals més joves dels organigrames directius de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El seu nomenament ha provocat reaccions de suport i simpatia en el sector i entre molts periodistes que ho han expressat a les xarxes socials. Amb Borda, que s'incorpora una setmana després de fer-ho el nou cap de Continguts, Santi Faro, afrontem un repte apassionant, probablement el més important de la nostra trajectòria professional. A Informatius, Cano seguirà tenint com a número dos la sotscap Natàlia Ramon, i la continuïtat segueix garantida a Catalunya Música, amb Àlex Robles al capdavant, i a iCat.cat, amb Carles Aledo.

La incorporació de Faro com a cap de Continguts (fins ara se'n deia Programes) va lligada al nomenament de Xavier Salvà com a cap creatiu de Continguts i Promocions. Faro i Salvà formen un tàndem que combina la mirada de fora de la ràdio (Faro prové de Televisió de Catalunya, a la mateixa Corporació) amb l'experiència i el coneixement exhaustiu de la casa que té Salvà. Faro aportarà una visió multimèdia pel fet que provenir de la televisió, mentre que Salvà garantirà l'estima pels detalls i l'artesania sonora de la ràdio. Però Faro-Salvà i Cano-Ramon no dirigirien els seus departaments sense l'ajut de dues professionals de l'emissora que assumeixen noves responsabilitats en aquesta nova etapa vinculades a la producció i la planificació amb metodologia i criteris corporatius. Montse Ollé a Informatius i Laura Marín a Continguts treballaran transversalment dins de Catalunya Ràdio i, juntament amb Ricard Xifreu i Jordi Just a Tècnica, implementaran noves rutines en un àmbit aparentment menor però molt rellevant perquè el dia a dia de l'emissora funcioni.

Aquest divendres, en la segona comissió sobre l'actuació de la CCMA al Parlament de Catalunya, vaig explicar els canvis a Catalunya Ràdio. La preocupació per la paritat hi és present, i és positiu que així sigui, entre els diputats del Parlament. Al nostre organigrama també hi figura una professional de la CCMA, la nova cap comercial de Catalunya Ràdio, Neus Comellas. És un equip directiu jove, però amb molta experiència, amb dones, i que combina renovació amb continuïtat. N'estic convençut, que anirem bé. I així vaig intentar divendres al Parlament traslladar-ho als diputats. Aquest equip està configurat per assolir l'objectiu de tornar a fer de Catalunya Ràdio l'emissora líder, amb un projecte innovador, arrelat al compromís de la pluralitat, el servei públic i el rigor. I aquí manllevo una frase del company Santi Faro. "Catalunya Ràdio tindrà rigor i vigor". Rigorosa i vigorosa, així volem la #NovaCatRàdio.

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí