Debat sobre comunicació i 'startups'
Genial mesa redonda de comunicación en @WayraES#BCN con la participación de @margaltes@TinaDiazGrau@saulgordillo@hectormanzani !Gracias!
— Wayra España (@WayraES) September 17, 2015
Merci @margaltes@saulgordillo@TinaDiazGrau@hectormanzani per ser a @WayraES#BCN@LaVanguardia@elperiodico_cat@expansioncom@Barcinno
— Natalia Pujades (@npujades) September 17, 2015
Muchas gracias @margaltes@saulgordillo@TinaDiazGrau@hectormanzani por haber participado hoy en la mesa redonda de medios en @WayraES#BCN
— Julián Vinué (@julianvinue) September 17, 2015
#MuyFan del #PiqueSano entre @margaltes y @saulgordillo hoy en @WayraES#WayraBCN
— Tony Hervás (@ahervasv) September 17, 2015
Aquest dijous he participat en una taula rodona sobre com les 'start-ups' poden aconseguir visibilitat a través dels mitjans de comunicació, a Wayra, l'edifici de Telefónica al Fòrum de Barcelona, acompanyat pels també periodistes Mar Galtés (La Vanguardia), Tina Díaz (Expansión) i Héctor Manzano (Barcinno). Algunes de les aportacions que he intentat fer:
- Els temes de tecnologia, innovació i emprenedoria s'apleguen en una nova secció a la web.
- És un tipus de contingut que s'alimenta de periodistes de les seccions clàssiques d'Economai, Societat i 'online'.
- Afavoreix el contingut a canals i blogs vinculats a la web del mitjà (per divulgar gadgets i fitxes.
- Aquest entorn propicia la creació de noves seccions o subseccions com videojocs, app's, virals, etc.
- Els mitjans generalistes no poden competir amb els mitjans de nínxol, però aporten prestigi.
- Les notícies de 'startups' aporten optimisme al relat de crisi que impregna els mitjans generalistes.
- Barcelona lidera el sector de les 'startups' i els mitjans segueixen la pista d'emprenedors que triomfen a fora.