Decàleg de la informació a les xarxes socials



Decàleg de la informació a les xarxes socials:

1) La font d'informació i els seus protagonistes també són emissors, no només receptors. La intermediació és un monopoli en declivi.

2) La intoxicació i l'excés d'informació són la principal amenaça, la desinformació a les xarxes socials.

3) La força del multimèdia. Publicacions amb fotos i vídeos generen major repercussió.

4) L'impacte de les xarxes socials en els mitjans de comunicació, que treballen pendents dels 'trending topics' i de la conversa social per fer periodisme.

5) L'impacte de les xarxes socials en les organitzacions i institucions. El 2.0 com a eina d'influència, coacció i/o oposició.

6) El temps real. La dictadura de la immediatesa. També la forta vinculació entre televisió i ràdio tradicionals i la conversa a les xarxes socials.

7) Una oportunitat per a marques individuals (amb coherència i responsabilitat de la identitat personal) i per reivindicar organitzacions més enllà dels mitjans.

8) Compartir, col·laborar, cooperar. El poder de les xarxes i la societat en xarxa. Prescripció ciutadana i nous 'fulls de reclamacions'.

9) Integrar les xarxes als plans de comunicació i a la gestió de les crisis. Nous protocols d'actuació, com gestionar els 'trolls', admetre les errades, vetllar pel comportament dels treballadors i oferir suport de la direcció. Sentit comú com a únic límit en els manuals interns. Atenció a l'intrusisme en canals on la organització no hi és present. Transparència.

10) Fragmentació de les audiències, fragmentació dels continguts i consum crític de l'audiència participativa.

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí