Decàleg de la informació a les xarxes socials
Decàleg de la informació a les xarxes socials:
1) La font d'informació i els seus protagonistes també són emissors, no només receptors. La intermediació és un monopoli en declivi.
2) La intoxicació i l'excés d'informació són la principal amenaça, la desinformació a les xarxes socials.
3) La força del multimèdia. Publicacions amb fotos i vídeos generen major repercussió.
4) L'impacte de les xarxes socials en els mitjans de comunicació, que treballen pendents dels 'trending topics' i de la conversa social per fer periodisme.
5) L'impacte de les xarxes socials en les organitzacions i institucions. El 2.0 com a eina d'influència, coacció i/o oposició.
6) El temps real. La dictadura de la immediatesa. També la forta vinculació entre televisió i ràdio tradicionals i la conversa a les xarxes socials.
7) Una oportunitat per a marques individuals (amb coherència i responsabilitat de la identitat personal) i per reivindicar organitzacions més enllà dels mitjans.
8) Compartir, col·laborar, cooperar. El poder de les xarxes i la societat en xarxa. Prescripció ciutadana i nous 'fulls de reclamacions'.
9) Integrar les xarxes als plans de comunicació i a la gestió de les crisis. Nous protocols d'actuació, com gestionar els 'trolls', admetre les errades, vetllar pel comportament dels treballadors i oferir suport de la direcció. Sentit comú com a únic límit en els manuals interns. Atenció a l'intrusisme en canals on la organització no hi és present. Transparència.
10) Fragmentació de les audiències, fragmentació dels continguts i consum crític de l'audiència participativa.