Les 'dues Espanyes digitals' abracen la bandera de la transparència

Pedro J. Ramírez y Nacho Escolar venden El Español y El Diario como proyectos digitales propiedad de sus suscriptores, socios, accionistas #congresoHuesca #congresoperiodismo #periodismo #huesca15 #periodisme #internet #igmataro #igerscalella #igersmaresm

"Estem fent de la necessitat virtut", admet Pedro J. Ramírez en l'última sessió del Congrés de Periodisme Digital d'Osca, un escenari impensable fa uns anys per a l'exdirector del diari 'El Mundo'. Els periodistes dels mitjans tradicionals comencen a desfilar per Osca coincidint amb el seu salt, com a professionals i editors –"empresaris", ha dit–, del suport de paper a l'estricte digital. Pedro J. ha admès que disposa d'11 milions d'euros per llançar el digital 'El Español' a la tardor, potser amb motiu de la campanya electoral a Catalunya. En conversa amb el també periodista Ignacio Escolar, copropietari i director d'eldiario.es, Ramírez ha dit que "el paper és necessari per seguir enganyant els anunciants perquè paguin molt més que en el digital per molt menys". Pedro J. va dirigir 'El Mundo', de paper, durant 25 anys. La fe del convers.

(Llegiu l'article sencer publicat a la web d'El Periódico, també en castellà)

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí