Taula rodona al Col·legi de Periodistes



Aquest dijous he participat en la jornada 'Noves narratives' al Col·legi de Periodistes de Catalunya, organitzada per Nereida Carrillo i Sílvia Majó, en una taula rodona ambVíctor Pascual, analista de dades i consultor de visualització de dades, Idoia Sota, CEO d'Acuerdo, i Jordi Àvila, activista gastronòmic de la revista per a iPad Sentits, en què he presentat el darrer reportatge multimèdia d'El Periódico de Catalunya sobre l'escletxa digital en tres països, Derribant el mur digital. Aquest treball d''scrollytelling' en què els continguts multimèdia van apareixent en pantalla a mesura que l'usuari va fent 'scroll' forma part d'una aposta per formats i noves narratives digitals.

El Periódico també usa Storify per recollir les reaccions a les xarxes socials de les pròpies campanyes, com la d'un carrer per a Pepe Rubianes. Les cronologies gràfiques, com aquesta de Max Cahner, i especialment les visualitzacions de dades en peces informatives que s'apleguen amb l'etiqueta periodisme de dades. Durant la sessió també vam presentar l'especial amb piulades geolocalitzades de La Mercè 2012, així com peces informatives que inserten tuits i d'altres que inserten àudios, amb un format de butlletí d'àudio. L'informatiu diari en vídeo, en què s'expliquen els continguts del diari de l'endemà, i els minut a minut amb núvols de paraules són altres exemples de noves narratives.








(EL PERIÓDICO presenta la seva aposta multimèdia, publicat per Clàudia Frontino a El Periódico, també en castellà)

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí