Un any a El Periódico de Catalunya

Impuls a la web d'El Periódico

Avui fa un any que em vaig incorporar a El Periódico de Catalunya com a cap de continguts digitals. Ha estat un any molt intens periodísticament, amb eleccions, crisi i casos colpidors per a la societat. Durant aquest període, hem potenciat la integració digital de la redacció, de tal manera que tots els periodistes i seccions publiquen i participen a la web. Formació amb un centenar de professionals i reorganització interna per afavorir que l'edició digital formi part de la redacció transversalment. Potenciació de la presència del diari a les xarxes socials, amb creixements superiors al 200% en el tràfic, i encara més en les visites provinents de dispositius mòbils. La gestió de les xarxes socials també s'ha integrat a la redacció, així com la monitorització de la conversa social, una nova font per a informacions a la web i el suport tradicional. A les agències tradicionals hi hem afegit l'agència 'social' de Twitter i altres eines 2.0. L'agenda informativa es complementa amb continguts dels mitjans socials i viceversa, les apostes periodístiques pròpies i l'opinió del diari i els seus col·laboradors es distribueixen més enllà de la web a l'ús, a través dels canals 2.0.

Integrats i més 2.0, l'altra canvi d'aquest any ha estat l'analítica i la monitorització de l'audiència en temps real. La immediatesa, per una banda, i l'equilibri entre aposta editorial i comportament de la comunitat en temps real. Un canvi de xip que recorre la organització durant aquest any i que enllaça perfectament amb la proximitat i compromís social del mitjà. En aquest sentit, el diari ha apostat per una participació de qualitat aprofitant el suport digital i un activisme ben entès amb campanyes com l'alliberament de la presó de Nàpols del rentacotxes de Montgat, la moratòria dels desnonaments i la fi del llimb legal als centres d'internament d'estrangers. El Periódico, a més, ha apostat per una plantilla de col·laboradors de primer nivell i gran popularitat amb la campanya #ensmullem i l'enfortiment de l'oferta editorial amb la incorporació de publicacions com Time Out

El periodisme com a ofici i la comunicació com a sector travessen una etapa duríssima, convulsa i a la baixa en influència. La crisi econòmica, amb les caigudes de la publicitat i les vendes, està sent implacable. No obstant, una redacció amb grans professionals i una marca potent com la d'El Periódico són energia per fer-hi front i una invitació permanent a l'optimisme necessari per a la reinvenció. Seguim!

Articles relacionats
Nova etapa a El Periódico

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí