#ultimacorrida és tendència a Barcelona
El Periódico va proposar via Twitter l’etiqueta #ultimacorrida per anar agrupant la cobertura informativa del tancament de la Monumental com a plaça de toros i afavorir la conversa dels piuladors a través d’aquest fil. Durant la setmana @eP_Catalunya etiquetava les notícies, els reportatges de fons i articles d’opinió d’El Periódico amb #ultimacorrida, que diumenge va servir perquè tres periodistes del diari fessin el seguiment en directe des de la Monumental via Twitter. A la portada del web apareixia una caixa que recollia totes les piulades que contenien #ultimacorrida, en què destacaven per la seva activitat periodística els redactors Ramon Vendrell@R_Vendrell, Joan Carles Sorribes@jcsorribes i Edwin Winkels@edwinwinkels, coordinats pel subdirector Joan Manuel Perdigó@jmperdigo.
Quan la corrida s’estava acabant, @TrendsMap, un indicador de les etiquetes i les referències més usades a Twitter localitzades per territoris, va destacar que #ultimacorrida era tendència a Barcelona. El seguiment informatiu des de la plaça i les opinions a favor i en contra de la prohibició dels toros a Catalunya van animar la conversa pel fil #ultimacorrida, que va començar dimecres de la setmana passada causant una certa ironia per la seva literalitat.
L’últim “olé” [vídeo] va marcar la tarda de diumenge. Mitjans de comunicació de Madrid de dretes i d’esquerres apostaven obertament per etiquetes a Twitter favorables als toros com #sialostoros, i la tensió entre taurins i anti-taurins arribava a les portes de la Monumental, on un grup dels primers va agredir periodistes i un càmera de TV3. Com piulava Joan Manuel Perdigó, la de diumenge va ser una tarda per al web i el Twitter per davant de la televisió 24 hores. El Periódico va oferir una gran informació al minut.
(Apunt publicat al bloc El Periódico en xarxa.)