La Mercè de la mobilitat 2.0

Aquesta serà la primera festa major de Barcelona en què l'Ajuntament [bloc] apostarà per les eines socials i participatives per oferir servei als ciutadans. L'arribada de Xavier Trias a l'alcaldia de Barcelona ve acompanyada d'una Mercè sensible a les xarxes socials des de la pròpia institució. Un ampli reportatge fotogràfic dels actes més destacats de La Mercè serà publicat al compte de l'Ajuntament a Flickr, també les imatges en vídeo al canal municipal a YouTube. El pregó que dijous vinent pronunciarà el periodista Joaquim Maria Puyal al Saló de Cent es retransmetrà en directe via streaming pel web municipal. El siteMercè11 incorporarà a partir de dilluns un mapa de Barcelona a GoogleMaps amb tots els punts d'interès de la festa i informació dels concerts i espectacles marcats sobre aquesta aplicació gràfica i útil. Aquests detalls o el fet que la pàgina de Barcelona a Facebook respirin ambient de festa major no són les apostes més innovadores.

Des del Twitter de l'Ajuntament de Barcelona s'utilitzarà l'etiqueta #mercè11 com a fil de conversa amb els usuaris que piulin sobre la festa major. La intenció de l'Ajuntament és aconseguir que Twitter esdevingui eina bidireccional, de tal manera que es respondran consultes i comentaris als usuaris que facin servir aquest hashtag, mencionin o no el govern municipal, Barcelona Cultura o el seu alcalde @xaviertrias, que aquests dies continuarà conversant i oferint testimoni de la seva activitat institucional. El consistori s'ha proposat oferir servei i respondre dubtes a través de #mercè11, segons explica Xavier Tomàs, cap de comunicació web i xarxes socials de l'Ajuntament.

Una de les debilitats de @xtomas és Foursquare, una aplicació de mòbil que té l'alcalde (prop de 300 amics) i ara també l'Ajuntament (un centenar). A través de la pàgina del Foursquare de l’Ajuntament s'explicaran els principals actes de la Mercè, podent seguir en temps real a través d'aquesta aplicació de mòbils i dispositius portàtils l’agenda de les festes de la ciutat. També es publicaran consells i recomanacionstips, a través d’aquesta xarxa social. Això permetrà que tots els seguidors de la pàgina de l’Ajuntament estiguin al corrent dels esdeveniments de La Mercè indistintament d'on es trobin físicament.

Però aquesta inversió no es farà només per al centenar de seguidors del consistori, sinó per a tots els usuaris de Foursquare, siguin o no seguidors de la pàgina de l’Ajuntament. Els barcelonins, visitants i turistes quan facin chek-in a qualsevol lloc o establiment situat a prop (el radi és d’aproximadament un quilòmetre) d’allà on hi haurà activitats de la Mercè, veuran una notificació.

Per exemple, si ara algú fes un chek-in a la Rambla o Plaça Catalunya (sigui turista, visitant o barceloní) veurà una nota tip informant-lo de que dijous vinent a les 7 de la tarda tindrà lloc el pregó de la Mercè a l’Ajuntament que oferirà el mestre Puyal. Serà el tret de sortida a una #mercè11 que segur que conquerirà els rànquings de trending topics (TT) a Twitter a nivell mundial i dispararà l'ús de Foursquare en l'era de la mobilitat vinculades a les xarxes socials.

Bona #mercè11!

(Apunt publicat al bloc El Periódico en xarxa.)

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí