Territori Publintur

La costa catalana més turística no s'entendria sense el relat que al llarg dels anys n'ha fet Publintur. De fet, diria que no s'entendria sense la contribució del seu director, Jordi Ten, que és un veí de la meva ciutat, Calella, a qui aprecio des de fa temps. Els materials divulgatius de l'oferta de la nostra costa, en vuit idiomes, contribueixen a trencar el tòpic del turisme de sol i platja o, millor dit, d'espardenya. A redós de les nostres platges hi ha uns serveis i uns equipaments moderns i potents, amb un pal de paller que és un pol d'atracció insuperable a nivell mundial: Barcelona. I tot això en un context, que és el de Catalunya. En vuit idiomes, amb un disseny i una qualitat fotogràfica notables, però sobretot amb una visió de país impecable, les produccions de Publintur i de l'amic Ten ofereixen claus interpretatives als visitants per combatre els pitjors tòpics, que són els de la pandereta i el barret mexicà. Quan el conseller de la Generalitat Josep Huguet, ara exconseller, va iniciar un programa per implantar elements autòctons a l'oferta turística catalana, feia uns quants anys que aquesta empresa del Maresme ja havia potenciat l'oferta pròpia, arrelada a les tradicions i costums d'aquí, no pas als braus, les sevillanes ni els barrets mexicans. I sense caure en la barretina! Perquè la modernitat és compatible amb la nació i amb una projecció genuïna a nivell turístic.
Les guies, llibres i tota mena de material que surt de la impremta del rierany dels Frares, on Publintur hi té la seu, entre Calella i Pineda de Mar, és una contribució decisiva per donar a conèixer l'aparador, per fer-lo accessible al client que ens visita i perquè se'n torni a casa sabent que ha passat uns dies a Catalunya, ja sigui Costa Brava, del Maresme, de Barcelona o Daurada. Aquest camí de ronda turístic que m'imagino entre Tossa de Mar (la Selva) i Cambrils (Baix Camp) és això que aquí anomeno el territori Publintur. L'any vinent, amic Ten, hem de fer que a part de materials impresos, aquest territori salti al digital i permeti la navegació per web i per les aplicacions que els turistes més tecnològics fan anar des dels seus mòbils o tablets. I que el territori Publintur s'escampi pel món amb fotografies, vídeos i comentaris dels propis turistes que comparteixen les seves experiències entre nosaltres. La taca d'oli 2.0 farà més global i imbatible el territori Publintur. Ens hi posem?