L'Agència Catalana de Notícies (ACN) entra a les xarxes socials per potenciar el periodisme col·laboratiu. L'agència mantindrà un fil d'actualitat al seu compte de Twitter, on se segueixen institucions, clients i mitjans abonats a l'ACN, i a través del qual s'intentarà canalitzar la participació dels internautes. El canal de YouTube, ja existent, té ara disseny personalitzat gràcies a l'augment de visites pels vídeos que hi penja l'ACN. Una altra novetat és el compte de Flickr, on es penjaran una petita mostra (amb marca d'aigua) de les fotografies que l'agència ofereix als seus clients. A Facebook, l'agència s'apropa ara als 2.500 amics, que accedeixen a un mur on es van publicant els missatges curts de Twitter, els últims vídeos i les notes corporatives de l'agència, que disposa d'aquesta entrada a la Viquipèdia. L'ACN és de les agències europees més actives a les xarxes socials. El propòsit de ser-hi és, bàsicament, obrir finestres a la ciutadania que participa de les eines 2.0 perquè ens facin arribar material i informació que després és elaborada amb els filtres dels professionals de la casa.