Jugar a l'atac contra el dret de veto

Jugar a l'atac contra el dret de veto
Tresserras

Després d'embolicar la troca, el ministre Blanco demostra tenir més cintura que Maleni, però manté la voluntat de la seva controvertida predecessora de no entregar l'aeroport del Prat a Catalunya. La Caixa hi sortirà guanyant amb l'entrada del sector privat en el nou model aeroportuari, però aquest país és més que una entitat financera. Les administracions catalanes haurien de tenir opció de lideratge, no resignar-se a un simple dret de veto. Mentre això no canviï, per tant, el traspàs de l'aeroport -frustrat durant la negociació estatutària- continuarà sent un vell somni. Ens quedarà l'acte d'IESE, la nostàlgia de la reivindicació de l'empresariat ara silenciós.

 

A manca de sobirania aeroportuària i mentre es vagi traspassant plenament el servei ferroviari de rodalia, Barcelona s'ho juga tot a cop de gran esdeveniment. Ara són els Jocs Olímpics d'Hivern. Hereu va entrar a l'alcaldia dient que no cometria els mateixos errors que Clos amb el Fòrum i salta a la pista (d'esquí) hores abans que Trias tregui una enquesta dient que supera els socialistes en quatre regidors.

 

Existeix un estil de fer política que té molt a veure amb el titular fàcil i el cop d'efecte. Blanco presentant aeroports de gestió "autònoma i no autonòmica". Hereu aspirant a imitar el maragallisme olímpic. De moment, ni esperit d'IESE ni esplendor del 92.

 

En canvi, hi ha una altra manera de governar menys espectacular, però més rigorosa. I coincideix aquests dies. És l'aprovació al govern de la llei del cinema, que arribarà al Parlament amb una CiU predisposada. El conseller Tresserras, contra tots els pronòstics, ha tirat endavant un projecte de llei que pretén acabar amb la marginació del català al cinema. Quan hi ha sobirania i valentia política, es pot deixar enrere la Catalunya del dret de veto i apostar per enlairar el vol, per la Catalunya valenta que juga a l'atac. Efectivament queda menys d'un any per a les properes eleccions. Mentre Blanco especula amb allargar-ho tot fins que hagi de pactar la gestió de l'aeroport amb el govern que sorgeixi de les urnes, Tresserras va fent de Guardiola, que tira pel dret i no es preocupa de la seva renovació.

 

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí