Eva Marín (ICV): "Volem fomentar la participació al web"
Entrevista amb Eva Marín, coordinadora de la web d'ICV, que experimenta un augment de 500 visites diàries en campanya electoral. Tot just ara hi han incorporar els enllaços amb els blocs dels candidats ecosocialistes per Girona, Joan Boada [bloc], i per Tarragona, Daniel Pi [bloc].
-Des de quan està a Internet el seu partit amb web pròpia?
-La web del partit està en funcionament des del 1998.
-I quan l’heu renovat per última vegada? O quan van crear el web propi del candidat?
-L’última renovació de la web del partit va tenir lloc l’any 2003. La web del candidat es va crear per les eleccions al Parlament del 2003, tot i que enguany s’ha renovat.
-Quines innovacions s’hi han afegit?
-El web de joansaura.cat s’ha renovat tenint en compte conceptes d’usabilitat, interactivitat i participació. Hem volgut que a través del nostre web els usuaris i possibles votants coneguin millor els candidats i candidates, que es puguin informar fàcilment de quines són les nostres propostes. En aquest sentit hem creat diferents nivells d’accés: els tradicionals a partir del menú desplegable i els destacats sobre prioritats de govern, temes multimèdia o actes significatius. També volem que el web esdevingui una eina de comunicació amb la ciutadania a través de la secció i tu què opines? on es poden enviar preguntes i propostes a Joan Saura. Un altre aspecte important és el seguiment de l’agenda d’actes.
-Han inclòs blocs?
-Hem inclòs alguns links als blocs de diferents candidats i candidates.
-Per què?
-Creiem que d’aquesta manera els usuaris poden aprofondir millor en els perfils personals dels candidats i candidates i també perquè és una forma de crear xarxa.
-El seu partit aposta per la televisió per Internet?
-Apostem per la proximitat i en aquest sentit hem creat una secció a la pàgina web de joansaura.cat que s’anomena els vídeos de campanya on podem trobar un historial de vídeos penjats a Youtube.com amb el dia a dia de campanya del candidat.
-Quantes visites tenen al seu web de mitjana diària i setmanal?
-La mitjana diària en aquest mes d’octubre és de 2.400 visites i la setmanal 16.800 aproximadament.
-Quin augment es produeix ara, en precampanya, en relació a la resta de l’any?
-El nombre de visites diàries en relació a la resta de l’any ha augmentat en 500.
-El manteniment del web qui el fa? Algú intern o extern?
-Existeix la figura de la coordinadora web interna al partit i una empresa externa que es dedica al manteniment tècnic
-Quanta gent són? Quin perfil tenen?
-La coordinadora web té un perfil polític i tècnic i l’empresa externa és de caire estatal.
-Quant els ha costat l’última renovació del web?
-L’última renovació del web ha costat al voltant dels 4.500 euros.