Antoni Soy (ERC): "Hi dedico una o dues hores al dia"
-Des de quan té bloc i per què el va obrir?
-Des de l’agost del 2005. Com un mitjà d’expressió de les meves idees i reflexions sobre diferents aspectes de la vida, però especialment la política. També com un mitjà de participar en el debat polític i social des de la xarxa.
-Amb quina periodicitat l’actualitza? Quant temps li dedica a la setmana o al dia?
-Depèn dels períodes. Sempre que puc ho faig cada dia, però no sempre és possible. Jo diria que li dedico un promig d’una o dues hores al dia.
-De quins temes escriu? Què trobarà el lector al seu bloc?
-Principalment política, però també economia, cinema, teatre, llibres, viatges, etc..
-Admet comentaris dels lectors?
-No, almenys de moment.
-Per què? No creu que és limitar una de les potencialitats dels blocs?
-Crec que si s’admeten comentaris s’ha de tenir el temps de llegir-los i, si s’escau, contestar-los. Ara com ara jo no disposo d’aquest temps.
D’altra banda, no m’agrada que es puguin fer comentaris anònims o amb pseudònim. Crec que tothom hauria de donar la cara i signar amb el seu nom i donar el seu bloc o correu electrònic per tal que se li pugui contestar.
Tampoc m’agraden aquelles persones que, quan no estan d’acord amb algú, fan comentaris agressius o insultants. Actualment això és difícil d’evitar als blocs.
Si es poguessin superar aquestes limitacions, evidentment considero que els comentaris als blocs poden ser una cosa positiva i enriquidora.
-Explica tot el que vol al seu bloc o s’autocensura?
-Conscient o inconscientment, crec que qualsevol persona sempre s’aotocensura una mica. Jo procuro fer-ho el menys possible.
-Com veu la bloquesfera política de parla catalana?
-Hi ha blocs molt actius i molt interessants. N’hi ha que són un punt de referència indispensable. D’altres l’han obert per a cobrir l’expedient.
-Si disposés de més temps per al seu bloc, què hi faria que ara no pot fer?
-Moltíssimes coses, però d’entrada millorar el seu formar i actualitzar i millorar els enllaços.
-Recomani’m cinc blocs d’altres polítics.
-No és el mateix “altres blocs polítics” que els “blocs d’altres polítics”. Jo prefereixo recomanar els “altres blocs polítics” que més m’interessen, tenint en compte el temps de que disposo per a seguir-los:
- El Bloc sense fulls, de Saül Gordillo.
- Fent la viu viu.
- Josep Lluís Carod Rovira, bloc.
- Joan Puigcercós, bloc.
- Miquel Iceta, bloc.
- Josep Maria Terricabras, bloc.