Les eleccions disparen Internet i e-notícies entra a l'OJD
Les eleccions al Parlament de Catalunya han disparat el consum d'Internet. En el cas de Vilaweb, l'increment ha estat del 24%, però s'enmarca en un context de remuntada generalitzada. [Juan Varela: La prensa digital recupera tráfico]
Els blocs també han multiplicat les visites. En el cas d'aquest bloc que llegiu, per exemple, l'increment ha estat gairebé del 80%. Exactament 41.341 visites durant el que portem de novembre, és a dir, des del dia de les eleccions, 1-N, i fins ahir, diumenge, inclòs. Una mitjana de 3.445 visites diàries (l'editora no permet saber quants són usuaris únics ni les pàgines vistes, només ofereix la dada de "visites") no em sembla que estigui gens malament. Algun d'aquests dies les puntes han superat les 6.000 visites.
L'OJD Interactiva d'octubre (Oficina de Justificació de la Difusió específica per a Internet) certifica la remuntada des de l'estiu a la majoria de mitjans digitals. La novetat d'aquest octubre és la incorporació a l'OJD d'e-notícies. Veureu [pdf, de 4 planes] que la mitjana diària de l'octubre (precampanya i campanya electoral) és de 14.860 visites i 8.678 usuaris únics. Durant l'octubre, el diari que dirigeix Xavier Rius ha tingut 460.665 visites, i 82.959 entrades d'usuaris únics.
Vilaweb està molt per damunt. Durant el mateix període ha tingut [segons el pdf, de 4 planes] 1.205.583 visites, amb 276.215 usuaris únics. La mitjana diària de l'octubre ha estat de 38.890 visites, amb 23.590 usuaris únics, en el diari que dirigeix Vicent Partal [viquipèdia i bloc].
L'OJD és el principal criteri que fa servir l'administració catalana per atorgar ajuts directes als mitjans digitals. Tot i això, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió és l'únic mitjà de titularitat pública donat d'alta a l'OJD [aquí, resultats de l'octubre]. TV3 va tenir el passat mes prop de 2 milions de visites [pdf, de 4 planes], amb una mitjana diària de 63.868 visites i 47.415 usuaris únics.
Sobta que si l'OJD és el fonament sobre el qual s'atorguen els ajuts públics, la Corpo sigui l'única que es deixa auditar l'audiència a Internet per OJD. Mitjans públics com Diari de Barcelona, La Malla o Tinet, per citar-ne alguns, no s'han donat d'alta a l'OJD.
[Vilaweb: Les eleccions fan pujar l'audiència d'internet]
Blocs crítics amb els mitjans digitals esmentats: