"Jo també compro música en català!"

El cantant Francesc Ribera, Titot, acaba d'estrenar bloc i ho fa amb una anotació contundent [La mala salut del periodisme provincià] per respondre una blocaire de La Vanguardia que dóna la nota, Laura Crespo, amb La mala salud del "rock català". S'ha generat un debat sobre la salut del rock català a partir d'aquest article, que acumula una gran quantitat de comentaris.

En Pere Meroño [perfil], blocaire amb qui vaig coincidir per Tots Sants [La nit electoral a Vilaweb], ha tingut la bona pensada de promoure una campanya i m'incita a mi, entre d'altres, a afegir-m'hi i participar-hi amb l'anotació Crida: jo també compro música en català! Fet. I felicitats per la pensada, Pere.

Aquesta és la seva proposta, que estaria molt bé que difonem per la catosfera:

"Que què cal fer? És molt senzill:
  1. Aixopluga al teu bloc, comentaris, ressenyes, notícies, crítiques, de la música en català. Incloent-hi, a més a més, enllaços, vídeos, i cançons.
  2. Tria un solista o un grup i fes-li costat, bo i divulgant qualsevol cosa que en faci referència.
  3. Enllaça amb el seu web, o el de la discogràfica; i crea un apartat permanent on desar-hi totes les coses que n’escriguis.
  4. Compra, escolta, i recomana música d’arreu dels Països Catalans.
  5. Ajuda a escampar aquesta Crida. Unes ratlles que miren d’anar en la direcció no pas del plany, ni a la contra, si no en pro de la nostra música: ajudant a crear públic, engrossint-t’hi la demanda.
  6. Exigeix, per últim, als poders públics –els governs autonòmics, insulars, departamentals, els ajuntaments, les diputacions, els consells comarcals...-, una política amb tots els ets i uts de suport incondicional a la música en català feta als Països Catalans (tot contemplant el circuit d’exhibició, la promoció, el recolzament econòmic, la difusió en els mitjans de comunicació públics i privats; enfortint la política de quotes...)
  7. Demana a les empreses culturals –Cultura O3, Abacus, Grup 62, Enciclopèdia Catalana, Grup Planeta, Gran Teatre del Liceu... i als mitjans de comunicació –Avui, El Punt, Vilaweb, El Temps, Benzina, Televisió de Catalunya..., que, com fan determinades marques de fora, patrocinin sovintejadament cantants i grups tot vinculant-los a campanyes publicitàries de la pròpia marca..

    No te n’oblidis, això no obstant, de ser conseqüent: comença per tu mateix i pels teus.

    Personalment, m’hi posaré de seguit (aviat ho veuràs i ho escoltaràs).

    Que la música en català tiri endavant depèn, sobretot, de tu!

    No li giris l’esquena amb la teva desídia, ignorància, o manca de compromís.

    Pere Meroño

    Barcelona, Països Catalans

    8 de gener de 2007"

Il·lustro aquesta anotació amb una foto d'Antònia Font [web] i la classifico en la categoria de "campanyes" perquè d'això es tracta. Animeu-vos!

[Martí Estruch, redactor en cap de Vilaweb: Raimon és sempre Raimon]

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí