Cibercampanya: Esquerra

Cibercampanya: Esquerra
Amb llistes arreu dels Països Catalans, Esquerra es presenta en aquestes eleccions amb l'objectiu de quedar novament per davant d'ICV-EUiA en el conjunt del Principat i d'incrementar el seu pes municipal sense que li afecti negativament la reedició del tripartit al Govern de Catalunya. Si hi ha algun eslògan de campanya que sobta, aquest és el famós Utilitza'ns. Algú dirà que el lema Noves idees, aplicat a un poderós PSC hegemònic als grans ajuntaments des del 1979, també és agosarat. Però la duresa de voler-se presentar, amb tant poca traça, com el vot útil queda un pèl forçat.

L'aposta dels independentistes en aquesta cibercampanya (regulada) es basa en els blocs d'Esquerra. Una tongada de blocs de candidats que mai de la vida haurien escrit un diari personal a la xarxa si no fos perquè les directrius del seu partit van en aquesta línia: la proximitat a Internet s'obté via bloc. A la nova fornada de candidats blocaires cal afegir els ja existents, que en el cas d'ERC suposen el segon partit polític (el PSC conserva el liderat si mireu el rànquing de Poliblocs) en número de bitàcoles en llengua catalana. Aquí hi trobeu el llistat de la nova fornada d'alcaldables republicans blocaires.

Al País Valencià, Esquerra rep pressions periodístiques i de sectors propers al Compromís (integrat pel Bloc, EU i Els Verds) perquè es retirin in extremis de la cursa electoral per evitar "fer perdre" qualsevol vot contra la majoria absoluta del PP a les Corts Valencianes. Una curiosa manera de construir un país, aquesta. Demanar la retirada d'una força... Internet actua com a suport de proximitat en la campanya d'Esquerra al País Valencià (alguns blocs de València ciutat, entre ells el del seu líder, Agustí Cerdà [bloc]), tot i que hi ha molta propaganda al carrer. "S'hi han gastat molts calers", m'explicava l'altre dia un il·lustre activista valencianista. A les Illes Balears, en canvi, sí que hi ha hagut unitat a l'entorn del Bloc per Mallorca, que incopora Esquerra, PSM-Entesa Nacionalista i EU-EV. Les enquestes indiquen un possible tomb a les Illes, però sobre la pèrdua de la majoria absoluta conservadora al País Valencià hi ha demoscòpia per a tots els gustos i el resultat és més incert.

A la capital de Catalunya, en canvi, Jordi Portabella [web] és un cibercandidat dels partits amb representació municipal com qualsevol altre, ja que el seu bloc de campanya l'ha vinculat a La Vanguardia, en aquestes primeres videoeleccions de Barcelona [La videocampanya de Portabella i les preses falses]. Al web del republicà hi ha vídeos del YouTube, on hi ha l'espai Portabellaalcalde. En lloc del bloc escrit, l'equip de Jordi Portabella ha optat per la imatge en moviment: per la primera persona enregistrada amb càmera. [El videobloc d'Hereu en la cibercampanya barcelonina.]

Apunts anteriors:

Cibercampanya: Els Verds

Cibercampanya: ICV

Cibercampanya: CiU

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí