Aeroport i nació
La blocosfera es va avançar a tothom. El debat de les infraestructures circula per la xarxa des de fa mesos. Quan el març passat l'empresari sabadellenc Jordi Cuixart proposava la campanya en xarxa per un aeroport intercontinental gestionat des de Catalunya [vegeu l'apunt Aeroport intercontinental amb gestió individualitzada] més d'un es pensava que estàvem davant d'una nova expressió de frikisme o emprenyamenta catalana. Però tant el manifest com la iniciativa d'aquest blocaire ara es demostren reveladors. Primer és la xarxa, després l'empresariat en aquella foto a l'IESE, posteriorment la classe política catalana a remolc i així fins a situar el futur del Prat entre les prioritats del Govern de Catalunya per tombar el centralisme d'AENA i de l'Estat espanyol. Cuixart, qui t'ho havia de dir?
L'agitació digital complementava una altra agitació més influent i decisiva, la intel·lectual. I aquí és de justícia reconèixer les figures de Germà Bel [web] i Ramon Tremosa [web]. Ahir es va presentar el llibre de Bel i Xavier FagedaAeroports i poder, amb el President Pasqual Maragall de convidat estelar. No estava tan inspirat com en el discurs de l'altre dia quan va rebre la Medalla d'Or de la Generalitat, però va dir que tenir un aeroport transoceànic és més important que ser nació o no. Llàstima que a l'Estatut(et) hi manqui tant una cosa com l'altra. Ni aeroport ni nació, perquè recordareu que som una nació de preàmbul a ulls del Congrés dels Diputats.
En l'actual país convuls, políticament parlant, en què vivim és possible combinar el combat per un aeroport d'interessos catalans i la lluita sobiranista (amb front comú inclòs). Com deia l'altre dia un personatge curiós de la Barcelona de sobretaula, si el metro arriba fins a Arenys de Mar llavors ja tindrem la independència. "Perquè la comprarem", diu. Infraestructures i sobirania. Aeroport i nació. Van en paral·lel.
(No us perdeu l'entrevista de Vilaweb a Germà Bel.)
Apunts d'Infraestructures
L'agitació digital complementava una altra agitació més influent i decisiva, la intel·lectual. I aquí és de justícia reconèixer les figures de Germà Bel [web] i Ramon Tremosa [web]. Ahir es va presentar el llibre de Bel i Xavier FagedaAeroports i poder, amb el President Pasqual Maragall de convidat estelar. No estava tan inspirat com en el discurs de l'altre dia quan va rebre la Medalla d'Or de la Generalitat, però va dir que tenir un aeroport transoceànic és més important que ser nació o no. Llàstima que a l'Estatut(et) hi manqui tant una cosa com l'altra. Ni aeroport ni nació, perquè recordareu que som una nació de preàmbul a ulls del Congrés dels Diputats.
En l'actual país convuls, políticament parlant, en què vivim és possible combinar el combat per un aeroport d'interessos catalans i la lluita sobiranista (amb front comú inclòs). Com deia l'altre dia un personatge curiós de la Barcelona de sobretaula, si el metro arriba fins a Arenys de Mar llavors ja tindrem la independència. "Perquè la comprarem", diu. Infraestructures i sobirania. Aeroport i nació. Van en paral·lel.
(No us perdeu l'entrevista de Vilaweb a Germà Bel.)
Apunts d'Infraestructures