Público es nota al quiosc abans de sortir

Público es nota al quiosc abans de sortir
En el món periodístic hi ha una certa expectació per l'aparició del diari de Jaume Roures, Público. Aventura mediàtica catalana a nivell estatal. Ahir el van presentar a Madrid amb l'anunci d'una edició en català per al 2008. Diu que sortirà el dia 26, amb pagament de mig euro i un tiratge de 250.000 exemplars. Han fitxat periodistes d'El Periódico, i en el cas de la delegació catalana també de l'Avui. David Miró, delegat a Catalunya, prové de COMRàdio, però últimament publicava articles d'opinió a El Periódico i anteriorment a l'Avui. El director del rotatiu, el periodista blocaireNacho Escolar (a la foto), s'ha sotmès a una peculiar entrevista per part dels lectors, que poden fer-li les preguntes que considerin a través dels comentaris de l'apunt Público.

Es confirma el que apuntava el passat dia 4 [A punt de fer-se Público], i la guerra mediàtica entre Mediapro (Público) i Prisa (El País) ja es nota al quiosc abans de la sortida del nou diari. Només calia veure la portada d'ahir del rotatiu de Prisa contra l'anunci de Zapatero i la ministra Carme Chacón d'un ajut de 210 euros per als joves que lloguin habitatge. Una declaració de bel·licisme periodístic en tota regla. Estarem més pendents del quiosc.

Dóna el mercat de l'Estat per a un diari d'esquerres, federalista i atrevit? Pot ajudar a millorar la imatge de Catalunya a la resta de l'Estat? Hi ha lectors progressistes espanyols que admetin (i consumeixin) un relat d'Espanya alternatiu al que han dictat durant tants anys els mitjans de Prisa? Tant de bo.

Estigues al dia. Subscriu-te al butlletí