El model ACN, al màster de comunicació digital de la UVic
Ahir vaig participar en una llarga sessió al màster oficial de comunicació interactiva de la Universitat de Vic per explicar el model de l'Agència Catalana de Notícies (ACN) com a exemple de periodisme multimèdia. El projecte de l'ACN, que aquest 2009 farà deu anys, és respectat i suscita interès en el món acadèmic, ja que es tracta d'una de les agències pioneres a Europa en l'ús de les noves tecnologies. "De la incomprensió a l'enveja" seria una bona manera de resumir l'evolució de les reaccions que l'ACN ha generat durant els seus deu anys d'existència. Ara tothom s'hi fixa en el model ACN, especialment en un context de canvi profund i amb la crisi que viu l'economia global i el sector de la comunicació en particular. Convidat pels professors del màster Javier Díaz Noci [web, entrevista] i Carlos Scolari [bloc, vídeo], la sessió a l'escola BAU de Barcelona va servir també per fer un repàs del panorama dels mitjans de comunicació al país.