Etiqueta escacc

El tertulià 101

llegir més

L'oracle, Extraradi, Directe 4.0 i Escacc

llegir més

Ben(vingut) Hammersley a Barcelona

llegir més

Meg Pickard al 10 en Comunicació

llegir més

Identitat digital a 10 en Comunicació

llegir més

L'aposta d'El Periódico i les versions d'iPad

llegir més

Agències en temps de crisi

S’ha editat i presentat a Barcelona el llibre News Agencies in the Turbulent Era of the Internet. Un volum que recull experiències d’agències de notícies d’arreu del món i que es deté en el cas exitós de l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Coordinat per l’estudiós del sector de les agències de notícies reconegut a nivell mundial, Oliver Boyd-Barrett, aquest llibre posa de manifest que la crisi ha anat a favor de les agències perquè les ha enfortit. Boyd-Barrett sosté que la crisi ha estat una oportunitat per a les agències. Però el cas de l’ACN, amb el seu model de periodisme multimèdia, treball descentralitzat i organització en xarxa, destaca especialment respecte la resta d’experiències mundials que apareixen en el llibre i, en la recent visita de Boyd-Barrett a la redacció de l’agència a Barcelona, l’estudiós s’ha mostrat molt interessat per la particularitat d’aquesta aposta, innovadora i que marca tendència. llegir més

Quan #samaranch desborda les redaccions

Novament els digitals i les xarxes socials! Així van les coses quan es tracta d’obituaris delicats. L’autocensura o les línies editorials  s’imposen a la dignitat professional. Quan els interessos dels mitjans de comunicació són massa directes o quan la ideologia (com en aquest cas) pesa massa. Ja es pot anar parlant de recuperació de la memòria històrica, però quan determinat periodisme té l’oportunitat de demostrar que ha entès els temps que li toquen viure acaba decebent els lectors amb cert criteri. llegir més

Facebook capat a les redaccions

Les redaccions són terriblement avorrides i s’hi perd massa el temps. L’afirmació és del periodista Juan Varela, que va participar fa pocs dies en una de les sessions de 10 en comunicació, organitzades per l’Escacc. Cal dinamitar-les (de dinamita) i demanar als periodistes que surtin al carrer i siguin més presents a Internet, afegia el gurú i consultor. La veritat és que les rutines a moltes redaccions no han evolucionat prou. En algunes d’elles sembla com si el temps no hagués passat. Hi ha símptomes preocupants, com, per exemple, la moda d’algunes empreses de censurar l’accés des dels ordinadors de la redacció a blocs, determinades pàgines web i xarxes socials com Facebook. Aquestes empreses interpreten que tenir els seus periodistes navegant una part de la jornada laboral per les eines 2.0 és una distracció i una pèrdua de temps, és a dir, de productivitat. llegir més

bloc sense fulls

fotos

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2017, Saül Gordillo     Crèdits