S’ha editat i presentat a Barcelona el llibre News Agencies in the Turbulent Era of the Internet. Un volum que recull experiències d’agències de notícies d’arreu del món i que es deté en el cas exitós de l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Coordinat per l’estudiós del sector de les agències de notícies reconegut a nivell mundial, Oliver Boyd-Barrett, aquest llibre posa de manifest que la crisi ha anat a favor de les agències perquè les ha enfortit. Boyd-Barrett sosté que la crisi ha estat una oportunitat per a les agències. Però el cas de l’ACN, amb el seu model de periodisme multimèdia, treball descentralitzat i organització en xarxa, destaca especialment respecte la resta d’experiències mundials que apareixen en el llibre i, en la recent visita de Boyd-Barrett a la redacció de l’agència a Barcelona, l’estudiós s’ha mostrat molt interessat per la particularitat d’aquesta aposta, innovadora i que marca tendència.
llegir més
L'Agència Catalana de Notícies (ACN) va néixer el 1999, dos anys abans que morís Ramon Barnils, periodista que havia reclamat una agència pròpia per vertebrar l'espai català de comunicació i per explicar Catalunya al món. Coincidint amb el desè aniversari de l'ACN, s'acaba de crear la secció de Món, amb delegacions a Madrid i Brussel·les (ja existents) i la incorporació de Nova York, París, Londres i Berlín. Aquest any els més de 250 mitjans de comunicació, institucions i empreses abonades podran disposar de notícies internacionals. És, sense cap mena de dubte, un pilar fonamental en la construcció d'una agència nacional de notícies amb vocació integral. Barnils, que als anys vuitanta va impulsar el primer servei de notícies en català de l'agència estatal EFE, veuria aquest any com l'ACN és més a prop del projecte que havia somniat.
llegir més
La revista Walk in, publicació trimestral de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), publica una entrevista amb motiu del desè aniversari de l'Agència Catalana de Notícies (ACN). La podeu llegir aquí. Explico que les històries de l'agència i de la UOC són paral·leles, perquè l'ACN es va inspirar en el model tecnològic i innovador de la universitat, que es va crear fa quinze anys. En l'entrevista, publicada en català, castellà i anglès, explico que un dels reptes de l'ACN és la internacionalització, és a dir, mantenir l'aposta per la informació de proximitat, però obrint-nos al món.
llegir més
L'Agència Catalana de Notícies (ACN) entra a les xarxes socials per potenciar el periodisme col·laboratiu. L'agència mantindrà un fil d'actualitat al seu compte de Twitter, on se segueixen institucions, clients i mitjans abonats a l'ACN, i a través del qual s'intentarà canalitzar la participació dels internautes. El canal de YouTube, ja existent, té ara disseny personalitzat gràcies a l'augment de visites pels vídeos que hi penja l'ACN. Una altra novetat és el compte de Flickr, on es penjaran una petita mostra (amb marca d'aigua) de les fotografies que l'agència ofereix als seus clients.
llegir més
L'expansió de l'Agència Catalana de Notícies (ACN) amb l'obertura de la secció de Món i de quatre delegacions a l'estranger [L'Agència Catalana de Notícies s'obre al món] obté un ressò mediàtic destacat entre els mitjans digitals del país. Aquestes són algunes de les informacions aparegudes:
llegir més
Un pas més en la construcció de l'agència nacional, una agència integral que millora l'oferta de continguts periodístics per als més de 250 abonats (televisions, ràdios, diaris, revistes i digitals) amb l'obertura de delegats a París (Jordi Font), Londres (Laura Pous), Berlín (Neus Pérez) i Nova York (Isaac Salvatierra), a més de les ja existents a Madrid (Roger Pi i Miquel Codolar) i Brussel·les (Raquel Correa), que es reforcen. Una secció de Món encapçalada pel periodista Albert Segura, fins ara delegat a Brussel·les, amb notícies pròpies en clau catalana i amb continguts gràcies als acords amb altres agències internacionals (Reuters, France-Press i Ansa), no només notícies de text sinó fotografies i vídeos.
llegir més
Bones notícies a l'Agència Catalana de Notícies (ACN). S'ha signat el primer conveni col·lectiu de l'empresa, que fins ara, tot i ser pionera en el periodisme multimèdia a Catalunya, funcionava amb el conveni d'oficines i despatxos. Han estat tres anys de treball per dotar l'empresa de l'ACN d'un conveni que regulés el funcionament d'una activitat complexa i peculiar com la d'una agència multimèdia basada en la distribució territorial i el teletreball. El conveni és un gran regal pel desè aniversari de l'ACN. Un regal per als treballadors, que veuen millorades les seves condicions, i per a l'empresa en el seu conjunt. Felicitats a tots!
llegir més
El diari Nació Digital publica aquest cap de setmana un reportatge al seu Canal Digital sobre l'Agència Catalana de Notícies (ACN), fent balanç de l'any que acabem de passar: El 2009, un impuls per a l'ACN. Vull agrair l'atenció d'aquest mitjà respectat a la internet catalana que és Nació Digital i a tot el Grup Nació Digital, que, des de Vic, ha articulat un projecte comunicatiu seriós, ambiciós i molt arrelat al territori, ja que disposa d'un munt d'edicions locals i comarcals a part de les capçaleres temàtiques.
llegir més