bloc sense fulls

24 de desembre de 2018

300 nens participen del Tió Solidari de Catalunya Ràdio, que porta El suplement a plaça Catalunya



CCMA: Èxit de participació en "El suplement" especial de Nadal i l'11a edició del Tió Solidari
Catalunya Ràdio: El Nadal ha arribat a "El suplement"! Una gran festa, en imatges!
TV3: El Tió Solidari de Catalunya Ràdio torna al carrer per Nadal
La Vanguardia: Más de 300 niños participan en el Tió Solidario de Catalunya Radio
 

       

21 de desembre de 2018

Catalunya Música estrena nou web




Catalunya Música vol seguir sent el referent de la música clàssica a Catalunya i satisfer, intensament, els paladars musicals més selectes com ho ha fet fins ara, des de l'emoció. Però també vol transmetre la passió per la música d'una manera desacomplexada, atractiva i moderna al màxim de gent possible, sense perdre el que la defineix: la ràdio feta des del cor. Per tot plegat, es presenta el nou web de Catalunya Música.

Catalunya Música: Renovem la nostra oferta digital
 

       

21 de desembre de 2018

Catalunya Ràdio i el Col·legi de Periodistes, contra l'assetjament a les professionals a la xarxa







Catalunya Ràdio i el Col·legi de Periodistes de Catalunya han organitzat aquest dimarts, 18 de desembre, la jornada "#assetjament #donesperiodistes #xarxes", amb la projecció del documental "A Dark Place", del periodista Javier Luque i produït per l'OSCE Representative on Freedom of the Media, amb la col·laboració de l'International Press Institute. L'acte ha comptat amb la presència del director i de Jennifer Adams, cap de producció del documental i directora del projecte #SOFJO (Safety of Female Journalists Online). Després de la projecció, s'ha fet una taula de debat integrada per Mònica Terribas, periodista i directora d'"El matí de Catalunya Ràdio"; Cristina Fallarás, periodista i escriptora; Neus Bonet, periodista i degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, i Tània Verge, cap de la Unitat d'Igualtat de la UPF. La taula ha estat moderada per la periodista Mariola Dinarès, directora del programa "Popap" de Catalunya Ràdio.

Catalunya Ràdio: Les dones periodistes reclamen mesures de protecció
 

       

17 de desembre de 2018

Èxit del primer concert d'iCat per La Marató







La Marató dona vida a la investigació del càncer amb la xifra rècord de 10.715.430. Èxit del "Concert iCat amb La Marató" de Koers & Friends.
 

       

29 de novembre de 2018

Catalunya Ràdio tanca el millor any de la seva història, amb 644.000 oients







Per segona vegada consecutiva, tanquem l’any amb el millor resultat d’audiència de la nostra història. L’any 2017 vam trencar rècords després de la tercera onada i semblava que podia tenir a veure amb els esdeveniments que marcaven l’actualitat del país. El 2018 tornem a superar registres històrics, i Catalunya Ràdio aconsegueix 644.000 oients diaris.
 
La tercera onada de l’EGM del 2018, corresponent a l’últim trimestre, ens situa amb 620.000 oients. Catalunya Ràdio s’ha consolidat amb una audiència superior als 600.000 oients en les últimes quatre onades de l’EGM. M’agradaria destacar que som de les poques emissores que augmenta audiència en un entorn en què la ràdio generalista veu reduït el consum. És a dir, hi ha menys gent que escolta la ràdio en general però n’hi ha més que escolten Catalunya Ràdio. Que és una tendència positiva ho confirma el lideratge digital del mes d’octubre a comsCore i el lideratge dels serveis informatius a l’última entrega del baròmetre públic del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO).
 
Trobareu les dades detallades en les comunicacions que emet la casa però voldria destacar que gairebé tots els programes de la graella sumen oients. “El matí de Catalunya Ràdio” torna al mig milió d’oients després d’un trimestre en què ha marcat l’agenda informativa del país. La fórmula del “Catalunya migdia” domina la franja de 15.00 a 16.00 amb autoritat, i aconsegueix una xifra de 152.000 oients diaris. És l’informatiu més escoltat de Catalunya. L’estrena de Roger Escapa a “El suplement” és prometedora, amb 343.000 oients els dissabtes i 371.000 els diumenges. L’“Estat de Gràcia” incrementa un 20% l’audiència, i també pugen el “Catalunya vespre” i “El Club de la Mitjanit”. “La nit dels ignorants” manté el lideratge, amb 22.000 oients.
 
Estem especialment satisfets dels registres aconseguits per apostes noves d’aquesta temporada, com “Un restaurant caníbal a Berlín”, de Paula Molés, o “Crims”, de Carles Porta. Dues apostes vinculades a la innovació que han tingut una gran acceptació per part del públic.
 
Aprofito per agrair la feina i el compromís de tots els professionals de la casa. Treballar i fer-ho amb aquest nivell d’èxit en unes circumstàncies tan dures al nostre entorn té encara més mèrit. De tota manera, no en tenim prou i per això us animo a seguir en aquesta línia dia a dia els pròxims mesos.
 
Gràcies i felicitats!

(Post publicat al blog En sintonia)

CCMA: Catalunya Ràdio tanca el 2018 amb la millor audiència de la seva història
Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio supera un any de rècord a l'EGM
 

       

29 de novembre de 2018

Premi de Civisme a 'Solidaris' de Catalunya Ràdio



Aquest dimarts, 27 de novembre, el programa Solidaris, de Catalunya Ràdio, amb Albert Segura, Sílvia Andrés, Mònica Roca, Gemma Safont, Sergi Cutillas i Santi Soler, ha estat guardonats amb els Premis de Civisme als Mitjans de Comunicació 2018, en la categoria de treball radiofònic, que organitza el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Els Premis Civisme reconeixen treballs, obres i actuacions dins de l'àmbit del civisme, entès com un instrument essencial per a la inclusió social, la lluita contra la pobresa i els valors i els principis que fomentin la cultura cívica, amb perspectiva de gènere. L'acte de lliurament de la 23a edició dels Premis de Civisme ha tingut lloc al Palau de Pedralbes de Barcelona i ha estat presidit pel vicepresident del govern i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès.

CCMA: Els programes "30 minuts", de TV3, i "Solidaris", de Catalunya Ràdio, Premis de Civisme als Mitjans de Comunicació 2018
 

       

23 de novembre de 2018

Catalunya Ràdio i TV3, líders en informació i a internet









Els continguts de Catalunya Ràdio i TV3 a l'assistent de veu Alexa d'Amazon, el creixement a internet i les xarxes socials dels mitjans públics, l'arrencada del programa 'Adolescents iCat' a l'emissora iCat, i el darrer informe sobre la pluralitat del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) han centrat aquest divendres la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al Parlament de Catalunya.

Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio i Catalunya Informació, líders informatius segons el CEO
CCMA: TV3 i Catalunya Ràdio tornen a ser, de manera destacada, els mitjans preferits per informar-se, segons el baròmetre del CEO
Catalunya Ràdio: L'èxit del projecte digital, al Parlament
 

       

20 de novembre de 2018

Èxit de l'estrena d'Adolescents iCat



L'estrena d'"Adolescents iCat" d'aquest diumenge, a les 21.00, va tenir una excel·lent acollida en el seu canal de vídeo a  YouTube, amb 5.000 visualitzacions, que se sumen a les 3.400 a Instagram que ha tingut des de la seva presentació, dimarts 13 de novembre. Aquestes primeres dades indiquen que es tracta d'un projecte de la ràdio pública amb molta projecció que ha connectat amb el públic adolescent i que li permet arribar a nous públics. Amb el lema "Entre hormona i hormona, neurona", l'espai audiovisual multiplataforma d'iCat és de periodicitat setmanal i d'una hora de durada. Està destinat als "millennials" i a la generació Z, joves d'entre 13 i 20 anys, i combina continguts que van de l'entreteniment a la informació de servei, passant per l'educació i els valors, i té el plat fort en una entrevista setmanal amb algun convidat de referència per al públic jove.

Catalunya Música: "Adolescents iCat" arrenca amb 5.000 visualitzacions a YouTube
Nació Digital: «Adolescents iCat» s'estrena amb bona nota a YouTube
 

       

20 de novembre de 2018

Catalunya Ràdio, líder a internet a l'octubre



Catalunya Ràdio és l'emissora líder en català a internet aquest passat octubre, segons les dades de l'Estat espanyol de comScore. La ràdio pública és l'emissora en català que més creix a internet i se situa líder amb 821.000 usuaris únics. Això representa un creixement del 31% respecte del mes passat i la millor audiència digital del 2018 a catradio.cat.

Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio, l'emissora líder en català a internet aquest octubre
 

       

16 de novembre de 2018

Pròleg al llibre de Daniel Torras 'La ràdio. Mitjà, recursos i gèneres'



La ràdio és el mitjà de comunicació tradicional que gaudeix de millor salut, en un entorn vertiginós de nous mitjans digitals i xarxes socials. A Catalunya, la força de la ràdio és especialment destacable perquè en una dècada l'oferta en català de les emissores generalistes ha doblat la seva audiència, assolint el 2017 prop d'1,7 milions d'oients. Hi ha tres factors que ajuden a entendre el per què de l'èxit de la ràdio generalista en català: la fortalesa de la ràdio pública i l'estimulant competència amb una oferta privada atractiva; la capacitat d'adaptació d’emissores, programes i professionals a la conversa i a la participació en l'esfera digital, i l'augment objectiu de l'interès informatiu per una actualitat que ha disparat el consum de la ràdio com a mitjà de referència d'última hora i de servei en situacions excepcionals.

Aquests condicionants han facilitat que, en l'entorn radiofònic, es pugui afirmar que el català no només està normalitzat sinó que és clarament hegemònic a Catalunya. El triomf de Catalunya Ràdio i RAC1 als diferents estudis d'audiència, així com a totes les enquestes d'opinió, que situen la ràdio en català molt per damunt de l'oferta en castellà a Catalunya, s'ha basat en el talent dels professionals d'aquestes empreses, i en els recursos tècnics i econòmics que les emissores capdavanteres han dedicat als seus propòsits, ja siguin el lideratge o el servei públic, o les dues coses alhora. Els recursos destinats també justifiquen l’augment dels consums digitals d’aquestes emissores, juntament amb la capacitat d’adaptació que ha demostrat el format àudio. I en el cas de Catalunya Ràdio, l’aposta per una oferta digital exclusiva i per formats innovadors per a web i aplicació mòbil des del 2016-2017.

De tota aquesta argumentació es desprèn, doncs, que les eines per incidir amb encert en l'entorn radiofònic no es poden limitar als conceptes bàsics d'aquest mitjà i els seus habituals condicionants. Fer ràdio avui a Catalunya demana no només adquirir els coneixements que s'exposen en un volum com aquest que publica el professor Daniel Torras, sinó una mirada més llarga i una visió més panoràmica. El moment és apassionant perquè els mitjans de comunicació i els seus professionals viuen una etapa canviant sense precedents. La millor manera d'afrontar els reptes d'aquesta profunda transformació social i comunicativa és, en primer lloc, dominar els registres i tenir les habilitats tradicionals del mitjà, en aquest cas de la ràdio. Per tant, el volum del professor Torras compleix una de les necessitats bàsiques en l'etapa de formació de nous professionals del sector. 

Més que un tractat de ràdio, aquest treball és una profitosa i necessària compilació del molt i divers material publicat per altres estudiosos, degudament destriat i interpretat per l'autor, que incorpora un nou volum a la bibliografia sobre el sector. La composició final que en fa Daniel Torras és un compendi de treball teòric, anàlisi acadèmica sobre la naturalesa i el poder de comunicació de la ràdio, i d'aportació de material pràctic per aproximar-s'hi amb conceptes contrastats i pautes fermes, ja que el propòsit és que aquest llibre esdevingui una guia i manual útil per encarar l'ofici radiofònic. Un dels valors de l'obra radica, precisament, en la selecció i jerarquització que fa el professor d'aquests textos referencials d'estudiosos del mitjà. En aquest sentit, resulta de gran profit que al final de cada capítol l'autor citi les principals publicacions que considera de referència en el tema abordat. En funció de la qüestió que tracta cada capítol, Daniel Torras ens descobreix quina és la font amb el criteri més encertat –o coincident amb el seu pensament–, i qui és l'investigador que més ha aprofundit a l'hora d'estudiar i documentar cada matèria.

El manual que ens proporciona el professor Torras, escrit amb un flux de naturalitat que els estudiants i els professionals agrairan, és d'una gran utilitat i esdevé una aportació interessant per tenir ben a prop per a tot aquell que es vulgui dedicar al món de la ràdio o que el vulgui entendre millor.

Saül Gordillo
Director de Catalunya Ràdio

(Pròleg publicat al llibre La ràdio. Mitjà, recursos i gèneres)
 

       

fotos

Repòrter

Dilluns, 23 ago.
Més fotografies

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2019, Saül Gordillo     Crèdits