bloc sense fulls

23 de gener de 2020

Proximitat i servei públic: orgull de Catalunya Ràdio



Catalunya Ràdio ha demostrat la seva capacitat de reacció, la proximitat amb els oients, la seva presència arreu del país, en els focus més rellevants de la notícia, i el seu compromís sòlid amb el servei públic durant la cobertura del temporal Gloria. Vull reconèixer i agrair, una altra vegada, la dedicació i entrega de tots els professionals dels Serveis Informatius i dels programes diaris, de tot l’equip digital, de tots els serveis tècnics, de producció i de tots els companys i companyes que, d’una manera o d’una altra, fan possible que decisions ràpides esdevinguin realitat canviant la programació habitual i mobilitzant-nos allà on cap altre mitjà ni cap altra emissora són capaços d’arribar. 
 
Tothom sap que Catalunya Ràdio és garantia de rigor, presència territorial, fiabilitat a l’antena i a les xarxes socials i proximitat amb els afectats pel temporal Gloria quan fa una estona que escolta la nostra ràdio o pocs segons que fa scroll a la nostra web i app o repassa el timeline o el mur de les nostres xarxes des del mòbil o l’ordinador. Aquesta potència informativa és una obligació, un mandat. Però és en situacions excepcionals com les viscudes aquesta setmana que es percep que els nostres professionals entomen l’obligació i assumeixen el mandat de servei públic amb entrega, passió i un enorme coneixement del mitjà, del país i de la gestió de situacions complexes i compromeses. 
 
Hem informat per la ràdio convencional i per tots els suports digitals al nostre abast (els propis i els externs). Hem canviat la programació habitual els dies més crítics del temporal, hem traslladat tot el contingut i la informació de servei i ens hem obert a la participació dels ciutadans de manera àgil i exemplar (denunciant les “fake news” i garantint la nostra credibilitat) a la web, l’app i les xarxes socials. Hem recorregut quilòmetres i hem donat veu a fonts oficials, de manera prioritària, però també als afectats i als portaveus d’entitats, empreses, institucions i col·lectius més perjudicats per un temporal agressiu de vent, pluja, neu i mala mar com alguns mai no havíem vist fins ara.
 
Veníem d’una setmana especial amb tot l’equip del “Catalunya migdia” fent territori a Girona, Tarragona (just l’endemà de l’explosió de la Canonja, a la petroquímica) i Lleida. I aquesta setmana hem dut el “Catalunya migdia” a Figueres i Deltebre, i el “Catalunya nit” a Girona i Vilassar de Mar. Les nostres delegades i tots els redactors s’han mullat per ser arreu, per ajudar la població amb informació que fa servei i que probablement també salva vides. 
 
Aquesta cobertura física pel país, aquesta presència radiofònica i digital ambiciosa, aquest ampli desplegament i la bona feina dels equips de tots els programes de Catalunya Ràdio i del canal de notícies Catalunya Informació demostren que estem complint amb un dels propòsits de la direcció a l’inici de la temporada 2019-2020. El repte era posar l’oient, l’usuari, el ciutadà al capdavant, en el centre de les nostres decisions. Pensar en l’usuari i l’oient.
 
Entendre això és bàsic per comprendre què és un mitjà de comunicació públic al segle XXI. Ser capaços de superar inèrcies i adaptar-nos a aquesta manera de reaccionar i treballar és la millor manera d’estar a l’altura d’aquesta ràdio pública excel·lent que fem dia rere dia. I, especialment, en situacions excepcionals i intenses com les d’aquestes últimes hores i dies, viscudes en pròpia pell. 
 
Vull agrair la vostra feina, el vostre compromís i la qualitat de la vostra tasca al servei d’una Catalunya Ràdio competitiva, lligada al servei públic i vinculada a la proximitat dels nostres oients i el nostre país.

Saül Gordillo
Director de Catalunya Ràdio
 

       

23 de desembre de 2019

Èxit de les transmissions castelleres i de la setmana del teatre de Catalunya Ràdio









Divendres, 20 de desembre, a la comissió de control a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al Parlament de Catalunya vam valorar la primera temporada de les transmissions castelleres a Catalunya Ràdio, la setmana del teatre a la ràdio pública, la millora de la cobertura en FM a El Perelló (Baix Ebre) i els bons resultats de l'estratègia digital pensada per captar públic jove.
 

       

16 de desembre de 2019

La Fiscalia desisteix de processar per organització criminal 28 imputats de l'1-O



La Fiscalia desisteix de processar per organització criminal 28 imputats de l'1-O. Carles Monguilod, advocat de Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, ha dit: "Jurídicament era insostenible, però des d'un punt de vista teòric no està tancada la porta a reformular l'acusació." I ha afegit: "El fet que la Fiscalia no hagi comparegut a formalitzar el seu recurs, per mi, és una prova que probablement fa marxa enrere en l'acusació per organització criminal."

Catalunya Ràdio: Carles Monguilod, advocat: "Jurídicament, l'acusació de la Fiscalia era insostenible"
 

       

10 de desembre de 2019

Catalunya Ràdio, líder entre els joves i les dones a la xarxa



Els joves no miren la televisió ni escolten la ràdio. Hi ha aquesta idea instal·lada, i també la creença que han de ser els mitjans de comunicació tradicional els que s’han de dedicar a combatre-ho. Les xarxes socials han captivat el jovent, i internet ha suposat una autèntica amalgama en què les fronteres entre ràdio, televisió i premsa cada cop són més difuses, i en molts casos inexistents. A internet la ràdio té vídeos i textos; la televisió pot acabar generant podcasts i articles i reportatges extensos, i la premsa esdevé audiovisual si realment vol ser atractiva i competitiva. Així les coses, per què hi ha instal·lada la idea que els joves no escolten la ràdio si, en realitat, els èxits dels continguts per a adolescents són més que evidents en l’entorn digital?  Catalunya Ràdio s’acaba de convertir en l’emissora generalista de tot l’Estat amb un percentatge més alt d’audiència entre 18 i 24 anys. Poca broma. Un 8,7% de l’audiència digital de Catalunya Ràdio té entre 18 i 24 anys, mentre que a la SER el percentatge és del 4,3% —la meitat que la ràdio pública catalana— i a RAC1, un incipient 2,2%. Aquestes dades estan basades en els deu primers mesos del 2019 i corresponen a Comscore, el mesurador de referència del sector de les audiències digitals al conjunt de l’Estat.
 
A Catalunya Ràdio tenim, en nombres absoluts, 42.000 usuaris únics de mitjana de 18 a 24 anys, el doble que la cadena SER a Catalunya. I, a tot l’Estat, som la primera emissora generalista amb més usuaris únics d’aquesta franja d’edat, tot un èxit en el difícil repte de captar audiència jove i atreure-la cap a continguts sonors —i audiovisuals— de qualitat. En la missió encomanada als mitjans nacionals en tant que servei públic, aquest és un dels objectius més difícils d’aconseguir, vistes les dificultats que tenen altres canals. Doncs aquí ho tenim: Catalunya Ràdio és l’emissora amb un percentatge més alt d’audiència digital dels 18 als 44 anys. Sí, sí, de 18 a 44. Un 42,7% de l’audiència digital de Catalunya Ràdio pertany a aquesta àmplia franja d’edat, mentre que la SER en té un 39% i, desmuntant el tòpic, RAC1 se situa en un 33,8%.
 
Fa pocs dies en parlàvem, amb motiu de la difusió de la darrera onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM) de 2019, de xifres, més en clau quantitativa que qualitativa. Tots els mitjans ho fem, quan surt l’EGM. Números i lideratges. Però en l’entorn digital els consums són objectivables i la informació que ens ofereix Comscore suposa una excel·lent radiografia mensual del comportament dels nostres oients convertits en usuaris. I agafant el darrer resultat de Comscore i calculant els deu mesos que portem d’any amb els resultats que ha publicat podem fer una altra afirmació que ens convida a l’optimisme per la feina feta. Perquè, més enllà de captar públic jove i innovar amb la ràdio visual amb continguts com “Adolescents iCat”, “iCatKids”, “Generació digital” o “Els experts” i rejovenir el target amb programes com “Popap”, el nou “APM?”, “Estat de Gràcia”, “Revolució 4.0” o “Crims”, també comencem a recollir fruits per l’aposta decidida per la diversitat i la riquesa, amb apostes com “Les dones i els dies”.
 
Catalunya Ràdio és l’emissora generalista més femenina, segons Comscore. De mitjana, tenim més homes que dones entre els nostres usuaris a l’aplicació mòbil i la web, però tenim més dones que la resta d’emissores generalistes, que tenen una audiència molt masculina. La ràdio pública catalana és l’emissora amb un percentatge més alt d’audiència digital femenina. Tenim una mitjana d’un 52% d’homes i un 48% de dones. En el cas de RAC1, una mica menys de dones (53% homes i 47% dones), i la SER té un 57% homes i un 43% dones.
 
De fet, l’octubre passat Catalunya Ràdio va tenir una audiència digital amb més dones que homes (51% dones i 49% homes), i era l’única de les 5 principals emissores de l’Estat que tenia més dones que homes entre els seus usuaris a la web i l’aplicació mòbil. A l’octubre, Catalunya Ràdio va créixer un 22% a Comscore respecte al mes anterior, amb 726.000 usuaris únics a tot l’Estat. Aquesta ha estat la millor dada del que portem certificat del 2019, una prova de la bona feina que fan tots els professionals de l’emissora i dels Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.
 
Hem renovat la web i l’aplicació mòbil de Catalunya Ràdio, hem apostat per continguts més atractius per a tots els públics —també els adolescents perquè hi estem compromesos— i hem concebut la ràdio no com un mitjà que únicament es vincula a una graella analògica sinó com el mitjà més dinàmic amb els continguts digitals, no només sonors sinó també visuals, amb uns nous estudis que semblen platós de televisió i amb uns programes que es poden mirar i es poden consumir a tota hora i des de qualsevol pantalla, dispositiu o reproductor.
 
Només hem d’observar les xarxes socials, on totes les emissores de Catalunya Ràdio —cada cop més dinàmiques i properes— hi tenen una presència activa, per veure el salt que en poc temps ha fet la ràdio pública en aquest entorn, tan vertiginós com apassionant. Els resultats són irrefutables. I ho són tot i la “penalització” que encara tenen els àudios en la lògica digital dels algoritmes i els cercadors. Posicionar, distribuir i reproduir arxius sonors és una autèntica fita, i els experts d’internet prou que ho saben. És per això que aquests creixements digitals, aquest boom del consum de la ràdio pública a la xarxa, té un doble mèrit.
 
Felicitats a tots els que ho han fet possible i gràcies per la confiança als oients que esdevenen usuaris.
 
Saül Gordillo
Director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA
 

       

29 de novembre de 2019

L'èxit del podcast Tor de Catalunya Ràdio farà el salt a TV3







Les audiències de l'EGM i digitals, l'èxit del podcast de 'Tor, tretze cases i tres morts' i el seu salt a TV3 i la presència de Catalunya Ràdio a Alexa han merescut l'interès dels diputats de la comissió de control a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
 

       

27 de novembre de 2019

Catalunya Ràdio tanca l'any amb 633.000 oients diaris



Segons les dades de l’Estudi General de Mitjans, 633.000 oients han escoltat cada dia Catalunya Ràdio durant el 2019, el tercer millor any de la seva història. Els magazins “El suplement”, de Roger Escapa, amb 377.000 oients, i “Tot gira”, de David Clupés, amb 175.000 oients, es els programes líders dels caps de setmana a Catalunya. El “Catalunya migdia”, amb Òscar Fernández i Empar Moliner, és l’informatiu líder de Catalunya de dilluns a divendres amb 136.000 oients diaris. El cap de setmana, amb Neus Bonet i Maria Guixà, també és l’informatiu de referència, amb 78.000 oients els dissabtes i 47.000 els diumenges. “El matí de Catalunya Ràdio”, amb Mònica Terribas, tanca l’any amb gairebé mig milió d’oients diaris, una de les millors xifres anuals del programa. “Adolescents iCat”, amb Roger Carandell, s’estrena a la graella de Catalunya Ràdio liderant la seva franja, amb 30.000 oients diaris. Els programes “Crims”, “El divan” i “En guàrdia!” són líders en les seves franges respectives dels diumenges. Catalunya Ràdio és líder a la demarcació de Lleida, amb 37.000 oients. Segons les dades de l’EGM, aquest any 98.000 persones han escoltat cada dia Catalunya Informació; 28.000, iCat, i 27.000, Catalunya Música, i són líders en les seves temàtiques.

Catalunya Ràdio: Saül Gordillo i Santi Faro: "Són tres anys per sobre dels 630.000 oients"
Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio tanca l'any amb 633.000 oients diaris segons l'EGM
 

       

13 de novembre de 2019

Catalunya Ràdio incorpora totes les seves emissores a l'assistent de veu Alexa



Catalunya Ràdio: Saül Gordillo: "Ara que ja tenim totes les emissores a Alexa, l'objectiu és oferir-hi podcasts"
CCMA: Tots els directes de les emissores de Catalunya Ràdio, als dispositius amb Alexa
 

       

24 d'octubre de 2019

Modificació de la llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals



El Món: El Parlament aprova la modificació de les lleis del CAC i la CCMA
 

       

9 d'octubre de 2019

Èxit d'internacionalització de Catalunya Música: la final de cors 'Let the peoples sing'




TV3: La final de "Let the peoples sing", al Palau de la Música
CCMA: Catalunya Música i TV3 converteixen el concurs de cors Let The Peoples Sing 2019 en un gran esdeveniment internacional

       

30 d'agost de 2019

Presentació de la temporada 2019-2020 de Catalunya Ràdio



Roda de premsa de presentació de la temporada 2019-2020 de Catalunya Ràdio.

Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio aposta per nous formats i la captació de nous públics
Catalunya Ràdio: Catalunya Ràdio aposta aquesta temporada pels nous formats i la captació de nous públics
Catalunya Ràdio: Els continguts més destacats de Catalunya Ràdio, ara també cada dia a Telegram
 

       

fotos

Índia 2007

Dissabte, 25 ago.
Més fotografies

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2020, Saül Gordillo     Crèdits