bloc sense fulls

Innovació tecnològica per a noves audiències

Dijous, 29 d'agost de 2019 08:00 h











La innovació tecnològica, l’impuls dels nous formats i la captació de nous públics són els principals objectius de la ràdio pública per a aquesta temporada 2019-2020. Posar l’oient al centre de les nostres decisions i potenciar la proximitat comporta reafirmar la renovació de continguts iniciada la temporada 2016-2017 i, sobretot, fer una aposta tecnològica que connecti amb una audiència nova i més acostumada a escoltar la ràdio i a consumir àudios més enllà dels formats tradicionals. Catalunya Ràdio fa un pas més, molt rellevant, en la implantació de la ràdio visual, i ho fa amb un nou estudi de ràdio, l’estudi 2, concebut per als continguts culturals i els programes d’iCat com “Adolescents iCat”, “iCatKids” i “Generació digital”, adreçats a una audiència que els mitjans públics del país tenen l’obligació d’atendre, i de fer-ho en llengua catalana. Aquests programes, que s’emeten per l’FM d’iCat i per l’aplicació mòbil i la web, ara també es difondran en format audiovisual gràcies al nou estudi 2 -dotat amb quatre càmeres que els donaran qualitat d’emissió televisiva- per potenciar-ne la distribució per a infants i adolescents, pensant en com aquests usuaris consumeixen els continguts radiofònics avui: en format vídeo i per qualsevol plataforma digital o xarxa social.
 
Catalunya Ràdio vol consolidar el lideratge social en el sector radiofònic del país, i per això disposarà també d’una ‘skill’ pròpia a l’assistent de veu Alexa i d’un canal de distribució per als usuaris de Telegram. La ràdio és el mitjà tradicional que ofereix les millors condicions per afrontar els nous reptes de consum i tecnològics, i els èxits en l’audiència digital dels últims anys i mesos de Catalunya Ràdio demostren que la ràdio pública de Catalunya no només no ha perdut pistonada sinó que ha liderat la innovació en formats i distribució. A la pàgina web catradio.cat els usuaris trobaran una àmplia oferta d’àudios i continguts organitzats temàticament amb la lògica del podcast, amb la voluntat d’oferir la millor i més variada oferta de podcast de qualitat en català.
 
Ens llevarem, una temporada més, amb la referència, el rigor i la credibilitat informativa de Mònica Terribas al capdavant d’“El matí de Catalunya Ràdio”, que revoluciona la seva última hora -de 12 a 1 del migdia- amb “L’apocalipsi” i la incorporació d’Elisenda Carod. Entre les novetats de l’oferta radiofònica d’aquesta temporada 2019-2020 destaquen també el salt de l’“APM?”, com a programa propi, a les tardes de Catalunya Ràdio, amb Xavi Cazorla i la incorporació d’Ernest Codina; l’hora diària d’anàlisi d’un reformulat i rejovenit “Catalunya nit”, amb el fixatge de Laura Rosel, o el salt a Catalunya Ràdio de forma diària d’“Adolescents iCat”, amb Roger Carandell, quan acabi “El Club de la Mitjanit” i abans no arribi “La nit dels ignorants 3.0”. Una altra novetat és el primer programa dedicat a les dones, “Les dones i els dies”, amb Montse Virgili, la nit dels dissabtes. I una doble emissió del “Crims” de Carles Porta, dissabte i diumenge a les 9 del vespre, amb una sorpresa important al llarg de la temporada que ara comencem.
 
Volem ser dins dels usuaris, perquè ells són al centre de les nostres decisions. Volem entretenir sense renunciar al servei públic ni al rigor, llargament avalats per una trajectòria de més de 35 anys de ràdio pública nacional de qualitat. I ho volem fer amb la inquietud necessària per no aturar-nos, sense deixar de sorprendre ni d’innovar.

(Apunt publicat al blog En sintonia)
 

        comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris
El comentari s'ha enviat correctament.

fotos

ACN

Dilluns, 19 oct.
Més fotografies

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2019, Saül Gordillo     Crèdits