bloc sense fulls

Consum mòbil: clau de l'èxit de l'audiència digital de TV3 i Catalunya Ràdio

Dimecres, 28 de febrer de 2018 16:30 h



Aquests dies Barcelona és la capital mundial del mòbil. Des de l'anterior edició del Mobile World Congress, el mòbil ha superat al PC en l'audiència digital de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. El mòbil és el principal dispositiu d'accés als continguts dels mitjans públics catalans, ja que un 53% dels usuaris que acedeixen al web ho fan des d'un telèfon o tauleta (l'any 2016 la xifra era de 42%). Aquest creixement, coincident amb el conjunt del sector, ha permès que TV3 hagi liderat els darrers 12 mesos el consum de vídeo per internet i que els usuaris de Catalunya Ràdio creixés aquest gener un 128% l'audiència digital en un any.

Veient el creixement del consum des de mòbils, la CCMA està fent esforços per millorar l’experiència dels seus usuaris en aquests dispositius. El 2017 ha estat l'any de la renovació total de les principals aplicacions per a mòbils i tauletes de la CCMA. S'han estrenat les noves apps de TV3, Catalunya Ràdio, 324 i iCat (aviat sortirà la d’Esport3), refent-les de dalt a baix per oferir un accés a l'oferta dels nostres continguts audiovisuals d'una manera més senzilla, intuïtiva i robusta. Les noves apps dels mitjans públics del país són més accessibles, ja que s'hi han afegit subtítols als vídeos i llenguatge de signes als Telenotícies de TV3. També hem incorporat la compatibilitat dels nostres reproductors, tant a la web com a l'app, amb el Chromecast i l’Airplay, perquè els usuaris que tinguin aquests aparells puguin veure els vídeos al seu televisor. 

La renovació de les apps també ha permès tenir una relació més directa amb l’audiència a través de les notificacions de les apps (última hora i contingut rellevant). L'app que més notificacions genera és, per raons òbvies, la del 324, que acumula unes molt bones dades d'audiència i fidelització des de la seva estrena. La CCMA pot lluir que la televisió pública del país és l'única de l'Estat espanyol amb una app que incorpora carnet virtual (l’app de Carnet del Super3). L'esperit innovador als mitjans públics catalans ve de lluny, atès que el novembre del 2014 ens vam convertir en la primera televisió de l’estat a estrenar una web basada en disseny responsiu, que s’adapta als mòbils.

El mòbil és el dispositiu principal de la majoria d’usuaris en el consum d’àudio des de juliol del 2016 de manera ininterrompuda. El 2017 ha estat el primer any que el mòbil és el principal dispositiu en el consum d’àudio del grup d'emissores de Catalunya Ràdio. Del 2016 al 2017 el creixement ha estat del 40% al 51,5%. El conjunt d’usuaris que escolten àudio des de mòbils i tauletes és d’un 68%, de les quals un 73% escolten la ràdio des de les apps i un 27% des de la web.

Pel que fa al consum de vídeos de la CCMA, el telèfon mòbil també és el dispositiu principal de consum des del novembre del 2017. La tendència ha canviat els darrers mesos, i actualment si agrupem els usuaris que veuen vídeo des de mòbils i tauletes sumen un 54% del total. No obstant això, la major part de reproduccions de vídeos encara es fan des de l’ordinador (45%), i un 27% des de mòbils. D’aquestes reproduccions en mòbils, la major part (58%) es fan des de la web, i un 41% des de les apps. Les reproduccions des de mòbils i tauletes sumen un 49% del total, per davant de les reproduccions fetes des d’ordinador.

L'app de TV3 és la que té més usuaris únics mensuals (190.000) d'entre les aplicacions mòbils de la CCMA. El creixement de l'app de TV3 durant el 2017 ha estat del 33% respecte el 2016. La segueix l'app del 324, amb 130.000 usuaris únics mensuals i un creixement del 49% respecte el 2016. L'app de Catalunya Ràdio, amb 90.000 usuaris, ha crescut un 26% respecte el 2016. En canvi, l'app del 324 registra 18 sessions per usuari al mes (arribant a les 34 sessions per usuari del passat octubre), l'apliació de Catalunya Ràdio acumula 14 sessions per usuari al mes (a l'octubre van arribar a les 20 sessions per usuari), i la de TV3 se situa en 8 sessions per usuari al mes. La fidelitat dels usuaris de les apps és molt superior als de la web.

Saül Gordillo i Geni de Vilar, director i adjunta a la direcció de Mitjans Digitals de la CCMA

(Article publicat al blog En sintonia, Comunicació 21 i a Racó Català)
 

        comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris
El comentari s'ha enviat correctament.

fotos

El Punt

Dissabte, 12 feb.
Més fotografies

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2018, Saül Gordillo     Crèdits