bloc sense fulls

Decàleg de la informació a les xarxes socials

Diumenge, 12 d'abril de 2015 09:15 h



Decàleg de la informació a les xarxes socials:

1) La font d'informació i els seus protagonistes també són emissors, no només receptors. La intermediació és un monopoli en declivi.

2) La intoxicació i l'excés d'informació són la principal amenaça, la desinformació a les xarxes socials.

3) La força del multimèdia. Publicacions amb fotos i vídeos generen major repercussió.

4) L'impacte de les xarxes socials en els mitjans de comunicació, que treballen pendents dels 'trending topics' i de la conversa social per fer periodisme.

5) L'impacte de les xarxes socials en les organitzacions i institucions. El 2.0 com a eina d'influència, coacció i/o oposició.

6) El temps real. La dictadura de la immediatesa. També la forta vinculació entre televisió i ràdio tradicionals i la conversa a les xarxes socials.

7) Una oportunitat per a marques individuals (amb coherència i responsabilitat de la identitat personal) i per reivindicar organitzacions més enllà dels mitjans.

8) Compartir, col·laborar, cooperar. El poder de les xarxes i la societat en xarxa. Prescripció ciutadana i nous 'fulls de reclamacions'.

9) Integrar les xarxes als plans de comunicació i a la gestió de les crisis. Nous protocols d'actuació, com gestionar els 'trolls', admetre les errades, vetllar pel comportament dels treballadors i oferir suport de la direcció. Sentit comú com a únic límit en els manuals interns. Atenció a l'intrusisme en canals on la organització no hi és present. Transparència.

10) Fragmentació de les audiències, fragmentació dels continguts i consum crític de l'audiència participativa.


        comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris
El comentari s'ha enviat correctament.

fotos

Captures

Dimarts, 31 mai.
Més fotografies

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2018, Saül Gordillo     Crèdits