Aquest dijous he participat en la
jornada 'Noves narratives' al
Col·legi de Periodistes de Catalunya, organitzada per
Nereida Carrillo i
Sílvia Majó, en una taula rodona amb
Víctor Pascual, analista de dades i consultor de
visualització de dades,
Idoia Sota, CEO d'
Acuerdo, i
Jordi Àvila, activista gastronòmic de la revista per a iPad
Sentits, en què he presentat el darrer reportatge multimèdia d'
El Periódico de Catalunya sobre l'escletxa digital en tres països,
Derribant el mur digital. Aquest treball d''scrollytelling' en què els continguts multimèdia van apareixent en pantalla a mesura que l'usuari va fent 'scroll' forma part d'una aposta per formats i noves narratives digitals.
El Periódico també usa
Storify per recollir les reaccions a les xarxes socials de les pròpies campanyes, com la d'un
carrer per a Pepe Rubianes. Les cronologies gràfiques, com
aquesta de Max Cahner, i especialment les visualitzacions de dades en peces informatives que s'apleguen amb l'etiqueta
periodisme de dades. Durant la sessió també vam presentar l'especial amb piulades geolocalitzades de
La Mercè 2012, així com peces informatives que
inserten tuits i d'altres que
inserten àudios, amb un format de butlletí d'àudio. L'
informatiu diari en vídeo, en què s'expliquen els continguts del diari de l'endemà, i els
minut a minut amb núvols de paraules són altres exemples de noves narratives.
(
EL PERIÓDICO presenta la seva aposta multimèdia, publicat per
Clàudia Frontino a El Periódico, també
en castellà)