Dissabte es va commemorar el 71è aniversari de l'afusellament del president de la Generalitat de Catalunya Lluís Companys. L'arenyenc Marc Soler va proposar que entre les 10 i les 11 del matí de dissabe els usuaris de Twitter fessin servir l'etiqueta #PresidentCompanys per intentar situar-la com a trending topic (TT). Hi ha una certa fal·lera arreu amb l'obtenció de trending topics que contribueixen a visibilitzar moviments o reivindicacions ciutadanes o polítiques. A Catalunya, d'això anem ben servits. L'activisme digital català, que hauria de ser mereixedor d'algun premi internacional, ara centra el seu interès en Twitter i els famosos TT.
La crida de @marcsic va tenir un seguiment important. Entre les 10 i les 11 del matí es van fer 4.632 piulades amb l'etiqueta #PresidentCompanys, incloent-hi les repiulades (RT, de retweet). En total, 1.026 usuaris van enviar algun missatge a Twitter en record del president màrtir amb aquesta etiqueta (hashtag), segons dades aportades per Arnau Udina@arnauuc. Gràcies a ell puc oferir-vos aquí el top 10 d'usuaris amb més piulades i repiulades amb #PresidentCompanys fetes durant aquella hora:
La piulada més retuitejada ha estat aquesta de David Minoves [a la imatge], la segona aquesta de Toni Albà, i la tercera aquesta d'Òmnium Cultural. Aquestes dades corresponen a l'hora concreta del matí, però durant tot el dia #PresidentCompanys es va anar utilitzant per centenars d'usuaris de Twitter.