bloc sense fulls

Nevada 2.0

Dimecres, 10 de març de 2010 09:15 h

Ha estat la primera gran nevada 2.0 a Catalunya. Viscuda i explicada pels ciutadans a través de les xarxes socials com cap altre fenomen meteorològic fins ara. Twitter ha triomfat perquè permet a la gent narrar i conversar en temps real des de qualsevol indret gràcies al mòbil. Des de primera hora del matí de dilluns, curiosament mentre Ernest Benach presentava el seu llibre de política 2.0 en una entrevista amb Jordi Basté a RAC1, els internautes anaven explicant les incidències de la neu. La crònica ciutadana va durar tot el dia, i ahir ja se centrava en la polèmica habitual en aquestes ocasions sobre l'actuació de les administracions i la robustesa dels serveis públics (transport, xarxa viària, electricitat, telèfon...).

Han estat hores molt intenses a la tuitesfera catalana, però de retruc a totes les xarxes socials. Vídeos imaginatius i divertits com un de tres joves fent curling en un carrer de Barcelona penjat a YouTube. Vídeos que deixen testimoni d'una nevada sense precedents en les tres últimes dècades. Fotografies a dojo al Flickr i publicades pels mitjans digitals. I el Facebook que treia fum de la gent que deia què li passava pel cap en aquell moment. Recentment, el terratrèmol de Xile es va viure en directe a Twitter. Aquesta setmana a Catalunya ha estat el temporal de neu, vent i fred, de conseqüències molt diferents. Les eines 2.0, lluny de ser un simple divertiment o una manera de predre el temps, es reivindiquen enormement útils en casos com aquests.

Davant d'aquesta explosió participativa, què han fet els mitjans de comunicació? Doncs val a dir que els periodistes dels mitjans públics han donat una gran lliçó. TV3 va suspendre la programació habitual, i el 3/24 va fer el salt al primer canal de Televisió de Catalunya per oferir informació permanent amb un gran desplegament. El mateix van fer Catalunya Ràdio i COMRàdio. Prioritzar l'interés ciutadà pel temporal i les repercussions en la seva vida (mobilitat, comunicacions, usos domèstics, etc). Destaco especialment un altre mitjà públic, Barcelona Televisió, perquè la seva redacció es va abocar a la participació dels ciutadans a través del Twitter de BTVNotícies. Un exemple d'encaix de periodisme tradicional i de col·laboració ciutadana que es tradueix en molta i bona informació als telespectadors i internautes, perquè en el cas de BTV la convergència de la plataforma tradicional (TDT ara) i la d'Internet és una experiència que mereix atenció. Felicitats, doncs, als professionals i als mitjans que han estat a l'alçada d'uns nous ciutadans, més actius, informats i participatius que mai. Són els tuitaires, feisbuqueros, fliqueros, blocaires i internautes inquiets.

(Article publicat a Directe.cat)

       
comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris
El comentari s'ha enviat correctament.

darrers comentaris

fotos

vídeos

documents






traductor



follow us in feedly

Saül Gordillo
  • ESTIGUES AL DIA!

  •    


© 2017, Saül Gordillo     Crèdits